KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank
jeff top gear

Newey o silnikach na 2026: To będą raczej generatory niż silniki



Kolejny bardzo krytyczny głos w sprawie silników w Formule 1 od sezonu 2026. Według Adriana Neweya będą one „odwróconymi hybrydami”.

Silniki na sezon 2026 Formuły 1 i wymuszone ich pojawieniem się zmiany w autach stają się coraz częstszym tematem wypowiedzi kluczowych osób. Wszystko za sprawą kolejnych problemów pojawiających się w związku z nowymi jednostkami.

Kierowcy i szefowie zespołów zwracali już uwagę na konieczność zmiany stylu jazdy, pojawiały się też doniesienia, że testy aktywnej aerodynamiki w symulatorze wypadają bardzo słabo.

Teraz głos w sprawie nowych silników – których specyfikacja została wymuszona przez Audi – zabrał Adrian Newey.

„To będzie dziwna Formuła 1. Silniki będą zachowywać się jak generatory prądu prawie cały czas. Będziemy musieli się do tego przyzwyczaić” – mówi genialny konstruktor w rozmowie z soymotor.com.

 

„Nie wiem, czy możemy tu mówić o rozszerzeniu silnika elektrycznego. Wygląda na to, że silniki na sezon 2026 będą działały odwrotnie do tradycyjnych hybryd. Napęd będzie elektryczny i będzie wspomagany przez silnik spalinowy w razie potrzeby. Odwrotnie do stanu obecnego gdy to moc elektryczna jest dodatkową i nie jest używana stale” – dodaje Newey.

Neweyowi jednostka ta przypomina tę z Audi RS Q e-tron, które wygrało tegoroczny Dakar. Może to zwiastować, że Audi będzie miało przewagę w rozwoju tej technologii.

Formuła 1 skupia się teraz na znalezieniu odpowiednich baterii dla tego systemu. Newey żałuje pójścia przez serię w tym kierunku. Uważa on, że F1 posłuchała branży motoryzacyjnej i teraz próbuje do zasad silnikowych dopasować przepisy dotyczące nadwozia i aerodynamiki. Według niego jest to kwestia marketingu.

Newey mówi, że siłą rzeczy „baterie w F1 będą musiały być skonstruowane inaczej niż w autach drogowych”, a zatem nie będzie bezpośredniej korelacji między technologią w F1 a cywilną. A to jeden z głównych argumentów zmian.

Źródło: soymotor.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi