KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank
large-2024 Chinese Grand Prix - Thursday

Co się stało z nawierzchnią w Chinach. Kierowcy: Wygląda jak pomalowana



Spore zaskoczenie czekało kierowców podczas obejścia toru w Szanghaju przed Grand Prix Chin. Zauważyli oni, że nawierzchnia toru wygląda na pomalowaną.

Kibice obserwujący pierwsze zdjęcia i filmy z toru już 2 dni temu zauważyli, że nawierzchnia Shanghai International Circuit jest bardzo ciemna. Wydawało się zatem, że tor, na którym F1 nie ścigała się od 5 lat, ma nową nawierzchnię.

Nie było o tym jednak wzmianki w informacji FIA przed wyścigiem. I słusznie.

„Wygląda na to, że pomalowali tor czy coś w tym stylu. Na pewno zrobiono coś z nawierzchnią” – mówi Daniel Ricciardo, cytowany przez autosport.com.

 

„Nie wiem, jak zmieni się w związku z tym tor – czy będzie taki sam czy super śliski. Może to zmienić zachowanie opon” – dodaje Australijczyk.

Zwrócili na to uwagę również inni kierowcy.

„Wygląda na to, że pomalowali nawierzchnię, a nie położyli nową” – stwierdza Max Verstappen, dodając, że nie spotkał się z czymś takim od czasów kartingu.

Carlos Sainz mówi, że sytuacja ta zdziwiła kierowców.

„Jest sporo niewiadomych, zwłaszcza, że wygląda na to, iż asfalt został potraktowany w szczególny sposób. Nie sądzę by FIA i zespoły w pełni rozumiały co się stało – czy była zmiana nawierzchni czy tylko jakieś dziwne zabiegi. To coś, z czym nie spotkaliśmy się ostatnio na torach F1” – mówi Hiszpan.

 

Autosportowi udało się dowiedzieć, że tak naprawdę, tor nie został pomalowany, nie ma również na nim w pełni nowej nawierzchni. Zastosowano natomiast technikę dobrze znaną w USA czy Azji. Na tor wylano płynny bitumen, który poprawia istniejącą nawierzchnię.

Taki zabieg ma służyć eliminacji kurzu, poprawieniu cyrkulacji wody i chronić tor przed dezintegracją.

Prace te zostały przeprowadzone w ubiegłym roku. Obecne różnice w kolorze wynikają z zachowania toru i jego użytkowania. Według szefa Haasa, Ayao Komatsu, może to spowodować „ból głowy” w zespołach.

„To objaw braku konsekwencji, o który się martwię. Auto będzie zachowywało się inaczej w każdym zakręcie. To będzie zdradliwe, a przed nami weekend ze sprintem. Będzie trudno” – mówi Komatsu.

Źródło: Autosport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi