KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Andretti Cadillac

Andretti przed kluczowym spotkaniem: „Nadal celem jest 2026”



W Andretti Autosport nadal wierzą, że uda im się niebawem dołączyć do stawki Formuły 1.

Mimo że Andretti Autosport i Cadillac nie otrzymały zgody na dołączenie do stawki F1 od 2026 roku to kontynuują przygotowania do wejścia do królowej motorsportu, pracując nad przygotowaniem auta. Niedawno ogłoszono też otwarcie siedziby zespołu na Silverstone.

W rozmowie ze Sports Ilustrated Mario Andretti, ojciec szefa Andretti Autosport Michaela, zdradza ciekawe szczegóły dotyczące przygotowań ekipy.

„Nieustannie pracujemy nad tym, każdego dnia – niezależnie od tego, co zostało przekazane w prasie dotychczas. Myślę, że mamy dobre podejście do tego” – mówi Mario Andretti.

 

„FIA wystawiła nas na szereg prób i odznaczyliśmy wszystkie punkty. Potrzebujemy jeszcze jednego błogosławieństwa – od FOM. Przed nami kluczowe spotkanie i mam nadzieję, że jego rezultaty będą pozytywne” – mówi mistrz świata F1 z 1978 roku.

Mario Andretti podkreśla, że przygotowania projektu Andretti w F1 są w zaawansowanej fazie, a auto jest testowane w tunelu Toyoty do Kolonii.

„Od samego początku nie było momentu, w którym przestalibyśmy pracować. Mamy samochód w tunelu aerodynamicznym itp. Teraz naszym celem jest bycie w stawce w 2026 roku. Gdy będziemy mieli finalną zgodę, będzie wiele kluczowych elementów do zdefiniowania” – mówi Mario Andretti.

„Nawet jeżeli chodzi o personel. Mamy bardzo doświadczone osoby, które chcą do nas dołączyć, ale musimy mieć ostateczne potwierdzenie dołączenia do F1 zanim te osoby przedłużą swoje obecne kontrakty. Gdy będziemy mieli zgodę, nie będziemy startować od zera. Nasze przygotowania trwają” – dodaje Andretti.

Źródło: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi