KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Miko Marczyk

52. Rajd Świdnicki: wyszarpane zwycięstwo Marczyka i Gospodarczyka



Zdecydował finałowy oes! Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia RS Rally2) rzutem na taśmę wygrali zakończony dziś 52. Rajd Świdnicki – inauguracyjną rundę RSMP.

Dwukrotni mistrzowie kraju przejęli prowadzenie dopiero po ostatniej, 13. próbie. To 12. w karierze zwycięstwo tej załogi w rundzie krajowego czempionatu. Drugie miejsce zajęli obrońcy tytułu – Grzegorz Grzyb i Adam Binięda (Skoda Fabia Rally2 evo), którzy stracili do zwycięzców 4,9 s. Na trzeciej pozycji zmagania zakończyli Jakub Matulka i Daniel Dymurski (Skoda Fabia Rally2 evo) – wolniejsi od triumfatorów o 37,8 s.

52. edycja Rajdu Świdnickiego była pierwszą rundą RSMP i HRSMP. Do zawodów przystąpiło 70 załóg. Trasa rajdu liczyła 446,35 km, z czego 169,1 km to łączny dystans 13 asfaltowych odcinków specjalnych.

Po sobotnim, krótszym etapie liderem był Grzegorz Grzyb. Jadący z Adamem Biniędą kierowca walczył o swój szósty triumf w tej imprezie, który dałbym mu status samotnego rekordzisty Rajdu Świdnickiego. Po czterech rozegranych oesach Grzyb miał 9,3 s przewagi nad Marczykiem. Trzecie miejsce zajmowali bracia Łukasz i Tomasz Kotarbowie (Citroen C3 Rally2), ze stratą 15,5 s.

 

W niedzielę zaatakował Marczyk. Łodzianin wygrał siedem z dziewięciu prób drugiego etapu. Jeszcze przed finałowym oesem liderem był Grzyb, ale jego przewaga nad Marczykiem wynosiła zaledwie sekundę. Na OS 13 Marczyk był szybszy od Grzyba o 5,9 sekundy i odniósł 12. w karierze zwycięstwo w klasyfikacji generalnej rundy mistrzostw Polski. Grzyb po raz 51. zameldował się na podium rajdu zaliczanego do kalendarza RSMP. Trzecie miejsce w debiucie za kierownicą samochodu najwyższej kategorii (Skoda Fabia Rally2 evo) osiągnął Jakub Matulka. Pilotowany przez Daniela Dymurskiego zawodnik pojechał o 37,8 s wolniej niż Marczyk.

Czołową piątkę zamknęli bracia Jarosław i Marcin Szejowie (Skoda Fabia Rally2 evo, +44,3 s) oraz wicemistrzowie kraju – Łukasz Byśkiniewicz i Daniel Siatkowski (Skoda Fabia Rally2 evo, +1:13,8 s).

W klasyfikacji 2WD (samochody z napędem na jedną oś) triumfowali Jacek Sobczak i Michał Marczewski w Porsche 911 GT3, zajmując jednocześnie wysokie, siódme miejsce w klasyfikacji generalnej imprezy (+3:14,1 s).

Po raz pierwszy w rundzie RSMP zobaczyliśmy nową rajdówkę – Renault Clio Rally3, z której skorzystali Hubert Kowalczyk i Jarosław Hryniuk – zwycięzcy rywalizacji w klasie 3. Świetny debiut w krajowym czempionacie zaliczył Hubert Laskowski (Ford Fiesta Rally4). Pilotowany przez Michała Kuśnierza 18-latek zajął drugą pozycję w klasyfikacji 2WD i był najszybszy w klasie 4.

 

Na Power Stage – ostatnim, dodatkowo punktowanym odcinku rajdu – pięć punktów za najlepszy czas zdobył Marczyk. Na kolejnych miejscach uplasowali się Jarosław Szeja (4 pkt), Grzegorz Grzyb (3 pkt), Jakub Matulka (2 pkt) oraz Zbigniew Gabryś (1 pkt).

Pierwszymi liderami punktacji tegorocznych mistrzostw Polski zostali Marczyk z Gospodarczykiem (35 pkt). Za nimi plasują się kolejno Grzyb/Binięda (27 pkt), Matulka i Dymurski (23 pkt) oraz bracia Szejowie (23 pkt)

Kolejną rundą RSMP będzie Rajd Nadwiślański (18-19 maja) w Puławach.

52. Rajd Świdnicki – klasyfikacja końcowa:
1. Marczyk/Gospodarczyk (Škoda Fabia RS Rally2) 1:29:11.4 s
2. Grzyb/Binięda (Škoda Fabia Rally2 Evo) +4.9 s
3. Matulka/Dymurski (Skoda Fabia Rally2 Evo) +37.8 s
4. Szeja/Szeja (Skoda Fabia Rally2 Evo) +44.3 s
5. Byśkiniewicz/Siatkowski (Škoda Fabia Rally2 Evo) +1:13.8 s
6. Gabryś/Sadowski (Škoda Fabia RS Rally2) +1:45.9 s
7. Sobczak/Marczewski (Porsche 911 GT3) +3:14.1 s
8. Kotarba/Kotarba (Citroen C3 Rally2) +4:57.6 s
9. Krotoszyński/Martynek (Skoda Fabia Rally2 Evo) +5:19.6 s
10. Kowalczyk/Hryniuk (Renault Clio Rally3) +5:31.1 s

RSMP 2024 – punktacja po 52. Rajdzie Świdnickim (runda 1/7):
1. Marczyk/Gospodarczyk 35 pkt
2. Grzyb/Binięda 27 pkt
3. Matulka/Dymurski 23 pkt
4. Szeja/Szeja 23 pkt
5. Byśkiniewicz/Siatkowski 17 pkt
6. Gabryś/Sadowski 16 pkt
7. Sobczak/Marczewski 13 pkt
8. Kotarba/Kotarba 11 pkt
9. Krotoszyński/Martynek 9 pkt
10. Kowalczyk/Hryniuk 7 pkt

Źródło: Informacja prasowa

Reklama: GP Miami F1 – zapowiedź wyścigu



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 22 listopada
godz. 03:30 – 1. Trening
godz. 07:00 – 2. Trening

Sobota, 23 listopada
godz. 3:30 – 3. Trening
godz. 7:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 24 listopada
godz. 07:00 – Wyścig

Popularne tagi