KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

F1 Grand Prix of Australia

Statystyki przed Grand Prix Australii 2024 F1



Poniżej przeczytacie garść statystyk, informacji i ciekawostek na temat Grand Prix Australii i toru Albert Park.

O torze i wyścigu:
Długość okrążenia: 5.278 km /przed przebudową w 2021 roku: 5.303 km
Liczba okrążeń jaką liczy wyścig: 58
Dystans wyścigu: 306.124 km
Rok budowy toru: 1952
Ostatnia modyfikacja: 2021
Kierunek jazdy: zgodny z ruchem wskazówek zegara.
Pojemność trybun: 80 000
Liczba zakrętów: 14
Różnica poziomów: 2.5 m
Przyczepność na początku weekendu GP: niska
Ewolucja przyczepności: duża
Poziom docisku: średni
Zużycie opon: średnie
Strefy DRS: prosta startowa;, prosta między zakrętami 2 i 3;, między zakrętami 8 i 9;, między zakrętami 10 i 11;

Rekord okrążenia w wyścigu: Sergio Perez – Red Bull (2023): 1:20.235



Rekord okrążenia w kwalifikacjach: 1:16.732 – Max Verstappen, Red Bull (2023)

Dotychczas:
Liczba dotychczasowych GP Australii: 35
11x Adelajda
25x Melbourne
Pierwsza GP w Melbourne: 1996

Wszystkie poniższe statystyki dotyczą Grand Prix Australii rozgrywanej w Albert Park w Melbourne, a więc od 1996 roku. Wcześniej, przez 11 edycji, GP Australii gościła w Adelajdzie.

W 2021 roku tor w Melbourne przeszedł „lifting”. Zmieniono profile zakrętów 9 i 10, oraz zakrętu 13. Tor poszerzono. Wymieniono nawierzchnię.

Liczba zwycięstw (kierowca):
1. M. SCHUMACHER 4
2. J.BUTTON 3
3. S.VETTEL 3
4. D.COULTHARD 2
5. K.RAIKKONEN 2
6. L.HAMILTON 2
7. N.ROSBERG 2
8. D.HILL 1
9. M.HAKKINEN 1
10. E.IRVINE 1
11. G.FISICHELLA 1
12. F.ALONSO 1
13. C.LECLERC 1
14. M.VERSTAPPEN 1

Liczba zwycięstw (zespół):
1. Ferrari 9
2. McLaren 6
3. Mercedes 4
4. Red Bull 3
5. Renault 2
6. Williams 1
7. Brawn GP 1
8. Lotus 1

Liczba zwycięstw (dostawca silnika):
1. Mercedes 11
2. Ferrari 9
3. Renault 5
4. RBPT Honda



Liczba zwycięstw, a pozycja na starcie:
Poz. L. Z. % – L. Z./GP
1 11 42,9
2 6 23.50
3 4 15.17
4 2 8.0
6 1 4.00
7 1 4.00
11 1 4.00

Zdobywca pole position (kierowca):
1. L.HAMILTON 8
2. M.HAKKINEN 3
3. MSC 3
4. S.VETTEL 3
5. J.VILLENEUVE 2
6. J.BUTTON 2
7. R.BARRICHELLO 1
8. G.FISICHELLA 1
9. K.RAIKKONEN 1
10. C.LECLERC 1
11. M.VERSTAPPEN

Zdobywca pole position (zespół):
1. Mercedes 6
1. Ferrari 6
3. McLaren 5
4. Red Bull 4
5. Williams 2
6. Renault 1
7. Honda 1
8. Brawn GP 1

Zdobywca pole position (dostawca silnika):
1. Mercedes 12
2. Renault 6
2. Ferrari 6
4. Honda 1
5. RBPT Honda

Najszybsze okrążenie (kierowca):
1. K.RAIKKONEN 6
2. MSC 3
3. N.ROSBERG 2
4. D.RICCIARDO 2
5. J.VILLENEUVE 1
6. H.FRENTZEN 1
7. M.HAKKINEN 1
8. R.BARRICHELLO 1
9. F.ALONSO 1
10. H.KOVALAINEN 1
11. M.WEBBER 1
12. F.MASSA 1
13. J.BUTTON 1
14. L.HAMILTON 1
15. V.BOTTAS 1
15. C.LECLERC 1
16. S.PEREZ 1



Najszybsze okrążenie (zespół):
1. Ferrari 8
2. McLaren 6
3. Red Bull 4
4. Williams 3
5. Mercedes 3
6. Renault 1
7. Lotus 1

Najszybsze okrążenie (dostawca silnika):
1. Mercedes 9
2. Ferrari 8
3. Renault 5
4. TAG Heuer 2
5. Toyota 1
6. RBPT HONDA

Obecność na podium (kierowca; precyzyjniej rzecz ujmując, bycie sklasyfikowanym w pierwszej trójce wyścigu, bo w 2002 roku, lokalny kierowca, Mark Webber, w swoim debiucie, w ekipie Minardi, pozdrawiał z podium miejscową publiczność… po zajęciu 5. miejsca; w 2014 na podium wyścigu znalazł się Daniel Ricciardo (P2), ale ostatecznie został wykluczony z wyników wyścigu za nieregulaminowy przepływ paliwa i wirtualnie na podium wskoczył Jenson Button):
1. L.HAMILTON 10
2. S.VETTEL 7
3. K.RAIKKONEN 6
4. F.ALONSO 6
5. MSC 5
6. R.BARRICHELLO 5
7. D.COULTHARD 4
8. J.BUTTON 4
9. N.ROSBERG 4
10. RSC 3
11. M.HAKKINEN 2
12. E.IRVINE 2
13. H.FRENTZEN 2
14. J.MONTOYA 2
15. V.BOTTAS 2
16. M.VERSTAPPEN 2
17. J.VILLENEUVE 1
18. G.FISICHELLA 1
19. N.HEIDFELD 1
20. J.TRULLI 1
21. F.MASSA 1
22. R.KUBICA 1
23. V.PETROV 1
24. K.MAGNUSSEN 1
25. D.HILL 1
25. C.LECLERC 1
25. S.PEREZ 1
26. G.RUSSELL 1

Obecność na podium (zespół; ilość przedstawicieli, bo np. Brawn GP brał udział w GP Australii tylko w 2009 roku, a ma 2 obecności):
1. Ferrari 20
2. McLaren 18
3. Mercedes 12
4. Williams 8
5. Renault 6
6. Red Bull 6
7. Toyota 2
8. Brawn GP 2
9. Jordan 1
10. BMW Sauber 1
11. Lotus 1
12. Aston Martin 1

Piotr Ciesielski

Żródła: własne, statsf1.com, press.pirelli.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum