KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

large-2024 Saudi Arabian Grand Prix - Saturday

Sauber chce zrobić porządek z pit-stopami

 

Zarówno w Grand Prix Bahrajnu jak i Arabii Saudyjskiej mechanicy Saubera doświadczyli dużych problemów podczas zmiany kół w trakcie wyścigu.

Sauber nie zaczął sezonu 2024 tak jakby tego chciał. Zwłaszcza w kwalifikacjach ekipa zawodziła, ani razu nie weszła do Q2. Jednakże w wyścigach potrafili pokazać dobre tempo na dłuższych przejazdach, a 11. miejsce Zhou w Bahrajnie może dawać powody do optymizmu.

Niestety, ekipa ma poważny problem – z pit-stopami. W pierwszym wyścigu przez problemy z nakrętką mnóstwo czasu stracił Valtteri Bottas. Jego pit-stop trwał prawie 50 sekund. Podobne problemy spotkały Guanyu Zhou podczas Grand Prix Arabii Saudyjskiej. On stracił blisko 30 sekund.

Wnikliwi kibice zdążyli już wychwycić, że cztery dotychczasowe 7 pit-stopów Saubera w sezonie 2024 trwało dłużej niż wszystkie pit-stopy Carlosa Sainza w sezonie 2023.

 

Szef zespołu, Alessandro Aluni Bravi mówi, że jego ekipa pracuje już nad identyfikacją problemu i jego wyeliminowaniem.

“Przede wszystkim bardzo ważne jest podkreślenie, że to nie były pomyłki naszych mechaników czy załogi. Wykonują oni naprawdę bardzo dobrą robotę. Wiemy, że mamy problem, mieliśmy już kłopoty z tą samą rzeczą w Bahrajnie w aucie Valtteriego. Teraz przydarzyła się Zhou” – mówi Alunni Bravi.

 

“Rozpoczęliśmy dochodzenie i pracujemy nad tym by naprawić ten błąd najszybciej jak to możliwe. Sprawdzamy ponownie używane przez nas części by problem ponownie nie wystąpił” – dodaje szef Saubera.

Przed sezonem Sauber wprowadził zmiany w wyposażeniu podczas pit-stopów, co może wskazywać, że problem występuje właśnie z jednym z komponentów.

“Mamy nowe wyposażenie, nowy design wszystkich części. Oczywiście widać, że któraś z nich wymaga poprawy. Pracujemy we wszystkich obszarach by przeprowadzać szybkie i równe pit-stopy bez tych problemów. Mieliśmy ten problem w dwóch wyścigach z rzędu i nie możemy sobie pozwolić na kolejne bo nie będziemy w stanie walczyć punkty” – dodaje Bravi.

Źródło: planetf1.com, Autosport.com

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi