KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
F1 Grand Prix of Australia

Dostawca hamulców umywa ręce. Dlaczego Verstappen odpadł z GP Australii?



Według dostawcy hamulców do Formuły 1, firmy Brembo, nie ponosi ona odpowiedzialności za usterkę hamulców w bolidzie Maxa Verstappena podczas ostatniego wyścigu F1.

Max Verstappen ruszał z pole position do Grand Prix Australii i obronił prowadzenie na starcie. Na 2. okrążeniu wyścigu zaczęły się jednak problemy. Holender miał słabe tempo, a z jego tylnego prawego hamulca zaczął wydobywać się dym.

Verstappen zwalniał, a hamulec się przegrzewał. Kierowcy Red Bulla udało się dojechać do alei serwisowej gdzie w ruch poszły gaśnice. Gdy mechanicy zdjęli koło, widać było zwęglone już szczątki hamulców.

Red Bull od razu potwierdził, że zacisk na prawym tylnym kole był zaciśnięty na tarczy jeszcze przed startem i to spowodowało gorsze tempo, przegrzanie hamulców i ich pożar.

 

Firma Brembo, która dostarcza hamulce do wszystkich zespołów Formuły 1, przesłała oświadczenie portalowi planetf1.com, w którym poinformowała, że problemy Verstappena nie były powiązane z materiałami czy komponentami hamulców ani żadnymi anomaliami czy usterkami materiałów.

„W rezultacie, problem najprawdopodobniej wynikał z wyborów ustawień Red Bulla, dotyczących konfigukacji zarządzania hamulcami. Oznacza to, że nie ma bezpośredniej odpowiedzialności Brembo za problem, ale to musi jeszcze zostać potwierdzone przez Red Bulla” – czytamy na portalu.

W Red Bullu na spokojnie podeszli do tego problemu, a Max Verstappen był w niezłym nastroju, mimo że zakończyła się jego seria 43 wyścigów w F1 w punktach z rzędu. To drugi najlepszy wynik w historii sportu (rekord należy do Lewisa Hamiltona – 48).

„Wygląda na to, że hamulec był zaciśnięty od startu i dlatego, jak powiedział Max, czuł jakby jechał na zaciągniętym hamulcu ręcznym. To spowodowało kilka momentów na pierwszych okrążeniach. Temperatura rosła i rosła i to doprowadziło do pożaru” – mówi Christian Horner, szef Red Bulla.

 

Z racji mocno zwęglonych hamulców, ustalenie dokładnej przyczyny awarii nie będzie łatwe.

„Oczywiście wszystkie elementy mamy czarne z racji ich uszkodze i będziemy starać się zrozumieć, co poszło nie tak. Kierowca oczywiście zawsze jest sfrustrowany gdy nie kończy wyścigu, ale Max był miły dla wszystkich. Jesteśmy zespołem i ten DNF dotyka wszystkich w ten sam sposób” – mówi Horner.

„Musimy wyciągnąć z tego wnioski. Mieliśmy dwa lata bez usterek technicznych, co jest niesamowite więc teraz musimy zrozumieć co się stało, wyciągnąć naukę i iść dalej” – dodaje szef Red Bulla.

Źródło: planetf1.com
fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi