KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
Formula 1 Testing in Bahrain - Day 1

Testy zakończone: Zbiorcze wyniki i przebiegi. Kto poprawił się najbardziej przez rok?



Krótkie przygotowania za nami, za tydzień będziemy już po kwalifikacjach. Kto pozostawił po sobie najlepsze, a kto najgorsze wrażenie?

3. dzień

 

Tak przedstawiają się wyniki dzisiejszych jazd:



Wyniki 3 dnia testow f1

Tak wyglądają dzisiejsze przebiegi:
Haas 169
Ferrari 145
RB 123
Aston Martin 121
Williams 121
Red Bull 119
Mercedes 116
Sauber 113
McLaren 111
Alpine 102

Ile jeździli?

 

To były znacznie mniej intensywne testy niż choćby ubiegłoroczne. Przejechano podczas nich 3695 okrążeń – aż 297 mniej niż w ubiegłym roku.



Największym przebiegiem wśród zespołów popisał się zespół Haasa – przejechali oni 142 okrążenia więcej niż Williams, który jeździł najmniej:
Haas 441 okrążeń
Ferrari 416
Red Bull 391
Aston Martin 379
Kick Sauber 379
Racing Bulls 367
Mercedes 361
Alpine 334
McLaren 320
Williams 299

A jak to wygląda wśród kierowców?
Kevin Magnussen 239
Carlos Sainz 224
Daniel Ricciardo 210
Max Verstappen 209
Nico Hulkenberg 202
Lance Stroll 196
Valtteri Bottas 193
Esteban Ocon 193
Charles Leclerc 192
George Russell 189
Guanyu Zhou 186
Oscar Piastri 183
Fernando Alonso 183
Sergio Perez 182
Lewis Hamilton 172
Alex Albon 161
Yuki Tsunoda 157
Lando Norris 145
Pierre Gasly 141
Logan Sargeant 138

Czasy

 

Tak przedstawia się zbiorcza tabela jazd z 3 dni:



Zbiorcze wyniki testów F1

Były zespoły, które znacznie zyskały w porównaniu z ubiegłym rokiem i testami w Bahrajnie, ale niektóre sporo straciły. Co ciekawe, ci, którzy wypadli najmocniej na tych testach, byli gorsi niż przed rokiem, a najsłabsza ekipa testów poprawiła się najbardziej.

Biorąc jednak pod uwagę okoliczności, można założyć, że tegoroczne bolidy są szybsze o około 0,7 sekundy w porównaniu z ubiegłorocznymi konstrukcjami:

Williams -1,565s.
McLaren -1,130
Ferrari -1,103
Alpine -0,701
RB -0,486
Mercedes -0,296
Aston Martin -0,291
Sauber -0,180
Haas +0,305
Red Bull +0,374

Podsumowanie

 

Bardzo szkoda, że dzień ponownie zaczął się od problemów ze studzienkami. Adrian Newey brutalnie obnażył prawdę dotyczącą tego problemu – auta F1 są zbyt duże i ciężkie. To w połączeniu z prędkościami i efektem przypowierzchniowym sprawia, że temat studzienek może jeszcze wrócić w tym roku.



Ekipy straciły sporo czasu i w kilku przypadkach posypał się plan na szybkie okrążenia. Dlatego wyniki tych jazd są tak dziwne.

Zespoły skupiały się raczej na tempie wyścigowym i tu dobrze wyglądały (oczywiście oprócz Red Bulla) Aston Martin i Ferrari. Gorzej wypadał natomiast McLaren.

Bardzo trudno jest wyczytać układ stawki, zwłaszcza w środku stawki, ale raczej nie ma wątpliwości, że dwa najszybsze auta po testach to Red Bull i Ferrari, a dwa najwolniejsze to Williams i Haas.

Resztę poznamy za tydzień – bo w piątek będziemy już po kwalifikacjach (wyścig jest w sobotę).

To były raczej nudne testy z jedynie kilkoma ciekawymi rozwiązaniami. Ekipy mocno ukrywały swoje tempo i skupiały się na tym co najważniejsze – symulacjach wyścigu.

Zapraszam na podsumowanie jazd o godz. 19:30:



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi