Wiemy już, jak będą wyrównywane osiągi hypercarów podczas testów i pierwszej rundy sezonu WEC.
Do takich komunikatów musimy zacząć się przyzwyczajać. FIA przed każdą rundą sezonu dokonuje oceny osiągów aut (na podstawie wyników i pomiarów) i zrównuje je poprzez dodatkową wagę lub ograniczenie mocy.
Tu warto dodać, że hypercary moją korzystać z dodatkowej mocy hybrydy na przednią oś po przekroczeniu 190 km/h. W przypadku Peugeota będzie to 150 km/h (w porównaniu do 135 km/h z ubiegłego roku).
Mistrzowski Hypercar sezonu 2024, Toyota, będzie doważany o 9 kg więcej niż w ubiegłym roku i będzie ważył 1089 kg. Dodatkowo jego moc zostanie ograniczona o 5,3 konia mechanicznego i będzie wynosiła 684 konie.
Najbardziej interesuje nas Ferrari. Jego waga nie zmieni się w porównaniu z końcówką sezonu 2023, ale moc hypercara z Maranello zostanie ograniczona o 2,7 konia mechanicznego.
Najwięcej w porównaniu z poprzednim rokiem straci Porsche, które pod koniec sezonu walczyło o podia. Ich LMDh będzie ważyło 2 kg więcej, ale moc padnie o aż 12 koni mechanicznych.
Straci też Cadillac, który będzie generował 6,7 konia mniej przy wadze większej o 2 kg.
Peugeot natomiast straci 9 kg i będzie ważył 1030 kg, a jego moc się nie zmieni i będzie wynosiła 697 koni.
Alpine będzie najcięższym z LMDh i będzie ważyło 1070 kg przy mocy 684 koni mechanicznych.
Debiutujące w WEC BMW będzie ważyło 1060 kg i będzie miało moc 679 KM. Lamborghini przy wadze 1041 kg będzie generowało 673 konie.
Isotta Fraschini dostało wagę 1085 kg i to pewne zaskoczenie, ale auto tej ekipy generuje 689 koni.
Jeżeli chodzi o maksymalną energię dostępną na stint to tu najwięcej będzie miała Isotta Fraschini (917 MJ), a najmniejszą Cadillac (890 MJ). Ferrari jest na 6. miejscu w tym wskaźniku.
Oto tabela BoP przed Prologiem i 1. rundą WEC:
Sezon WEC startuje 2 marca w Katarze, a już w tym tygodniu odbędą się przedsezonowe testy.
fot. Focus Pack Media WEC