KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Wyniki

#51 FERRARI AF CORSE / Ferrari 499P - FIA WEC TotalEnergies 6h of Spa Francorchamps - Circuit de Spa Francorchamps - Stavelot - Belgium -

Hypercary WEC: Poznaliśmy BoP na Katar. Ferrari z mniejszą mocą



Wiemy już, jak będą wyrównywane osiągi hypercarów podczas testów i pierwszej rundy sezonu WEC.

Do takich komunikatów musimy zacząć się przyzwyczajać. FIA przed każdą rundą sezonu dokonuje oceny osiągów aut (na podstawie wyników i pomiarów) i zrównuje je poprzez dodatkową wagę lub ograniczenie mocy.

Tu warto dodać, że hypercary moją korzystać z dodatkowej mocy hybrydy na przednią oś po przekroczeniu 190 km/h. W przypadku Peugeota będzie to 150 km/h (w porównaniu do 135 km/h z ubiegłego roku).

Mistrzowski Hypercar sezonu 2024, Toyota, będzie doważany o 9 kg więcej niż w ubiegłym roku i będzie ważył 1089 kg. Dodatkowo jego moc zostanie ograniczona o 5,3 konia mechanicznego i będzie wynosiła 684 konie.



Najbardziej interesuje nas Ferrari. Jego waga nie zmieni się w porównaniu z końcówką sezonu 2023, ale moc hypercara z Maranello zostanie ograniczona o 2,7 konia mechanicznego.

Najwięcej w porównaniu z poprzednim rokiem straci Porsche, które pod koniec sezonu walczyło o podia. Ich LMDh będzie ważyło 2 kg więcej, ale moc padnie o aż 12 koni mechanicznych.

Straci też Cadillac, który będzie generował 6,7 konia mniej przy wadze większej o 2 kg.

Peugeot natomiast straci 9 kg i będzie ważył 1030 kg, a jego moc się nie zmieni i będzie wynosiła 697 koni.

Alpine będzie najcięższym z LMDh i będzie ważyło 1070 kg przy mocy 684 koni mechanicznych.



Debiutujące w WEC BMW będzie ważyło 1060 kg i będzie miało moc 679 KM. Lamborghini przy wadze 1041 kg będzie generowało 673 konie.

Isotta Fraschini dostało wagę 1085 kg i to pewne zaskoczenie, ale auto tej ekipy generuje 689 koni.

Jeżeli chodzi o maksymalną energię dostępną na stint to tu najwięcej będzie miała Isotta Fraschini (917 MJ), a najmniejszą Cadillac (890 MJ). Ferrari jest na 6. miejscu w tym wskaźniku.

Oto tabela BoP przed Prologiem i 1. rundą WEC:



Katar

Sezon WEC startuje 2 marca w Katarze, a już w tym tygodniu odbędą się przedsezonowe testy.

fot. Focus Pack Media WEC



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Abu Zabi

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi