KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
MOTORSPORT: EUROPEAN LE MANS SERIES 2023 - 4 HOURS OF LE CASTELLET, CIRCUIT PAUL RICARD, LE CASTELLET (FRA), JULY 13-17/2023

Wyjątkowy sezon Mateusza Kaprzyka

 

Mateusz Kaprzyk w sezonie 2023 regularnie walczył w czołówce klasy LMP3 w wyścigach European Le Mans Series, kończąc rok testami prototypu LMP2 świeżo upieczonych mistrzów Europy.

Trzeci sezon w ELMS oznaczał dla 22-letniego katowiczanina nowe wyzwanie. Po dwóch latach spędzonych w barwach polskiej ekipy Inter Europol Competition, jedyny Polak w stawce przesiadł się do prototypu brytyjskiego zespołu RLR Msport, mistrzów Europy z 2018 roku.

Podopieczny ORLEN Teamu ponownie pokazał świetne tempo, będą jednym z najszybszych kierowców w stawce LMP3, regularnie ocierając się o podium, na belgijskim torze Spa-Francorchamps do ostatnich minut walcząc nawet o zwycięstwo, a w portugalskim Portimao rozpoczynając wyścig z pole position.

Potencjał Polaka dostrzegła portugalska ekipa Algarve Pro Racing, która sięgnęła po tegoroczne mistrzostwo Europy w najwyższej klasie ELMS, LMP2. Dwa dni po ostatnim wyścigu sezonu Kaprzyk został zaproszony na specjalne testy, podczas których miał okazję po raz pierwszy poprowadzić auto LMP2 i zrobić przy okazji na zespole bardzo duże wrażenie.

 

„To był dla mnie wyjątkowy sezon – mówi Mateusz Kaprzyk, który w swoim wyścigowym CV ma także tytuł kartingowego mistrza Polski i punkty wywalczone we włoskiej Formule 4. – Byłem w stanie szybko odnaleźć się w nowym zespole i znów pokazać bardzo dobre tempo, razem z moimi zmiennikami regularnie walcząc w czołówce i do ostatniego wyścigu mając szansę na mistrzostwo. Co prawda pod względem ostatecznego wyniku liczyłem na nieco więcej, ale mimo wszystko mogę być bardzo zadowolony z pracy, jaką wykonałem. Moje postępy docenili także nowi mistrzowie Europy. Zaproszenie na testy LMP2 było nie tylko dużym wyróżnieniem, ale także spełnieniem marzeń” – mówi Kaprzyk.

„Przy okazji potwierdziłem także, że jestem w stanie pokazać w aucie najwyżej kategorii równie konkurencyjne tempo, co w klasie LMP3. Cały czas pracujemy nad finalizacją naszych planów na sezon 2024 i choć czasu jest coraz mniej, mam nadzieję, że będę w stanie nadal rozwijać się jako kierowca. Ten rok nie upłynął jednak tylko na ekscytującej rywalizacji na torze. Fantastycznie było pokazać mój wyścigowy prototyp podczas przejazdów w centrum Katowic w trakcie Rajdu Śląska i spotkać się z polskimi kibicami. To wszystko nie byłoby oczywiście możliwe, gdyby nie moi wieloletni, lojalni partnerzy, w tym PKN ORLEN, PKO Bank Polski i PZU, którym bardzo dziękuję za wsparcie i zaangażowanie, pozwalające mi reprezentować Polskę na najsłynniejszych torach wyścigowych” – dodaje Mateusz.

Źródło: Informacja prasowa

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi