KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
F1 Grand Prix of Brazil

Ogromny koszt superlicencji Verstappena

 

Potężna zdobycz punktowa w sezonie Formuły 1 nie zawsze się przydaje. Choćby, gdy trzeba odnowić swoją superlicencję.

O superlicencji marzy karzy kierowca wyścigowy. Oznacza ona duże osiągnięcia w wyścigach bolidów jednomiejscowych oraz doświadczenie za kierownicą bolidu Formuły 1.

Jej zdobycie – wiążące się z koniecznością zdobycia minimum 40 punktów według odpowiedniej kategoryzacji FIA – jest znacznie trudniejsze niż jej utrzymanie. Do tego drugiego celu wystarczy złożenie odpowiedniego wniosku i wpłacenie opłaty.

W przypadku, gdy kierowca nie zdobywa punktów w Formule 1, sandardowa opłata wynosi (a raczej wynosiła w 2023 roku) €10 400. To jednak nie wszystko. Za każdy zdobyty punkt w Formule 1, kierowca musi zapłacić dodatkowe €2100.

 

Są to kwoty ubiegłoroczne, które mogą jeszcze wzrosnąć o czynnik inflacyjny, podobnie jak wzrosło choćby wpisowe dla zespołów. W ich przypadku wzrost wyniósł około 6%.

Jakie kwoty będą zatem musieli zapłacić poszczególni kierowcy za odnowienie superlicencji? Oczywiście największe wrażenie robi kwota Maxa Verstappena, który będzie musiał zapłacić ponad €1,2 mln. Biorąc jednak pod uwagę jego zarobki, jest to suma, którą powinien udźwignąć.

Problemów z tym nie będzie miał też Fernando Alonso, choć o ile wierzyć nieoficjalnym doniesieniom, będzie musiał oddać prawie 10% swojej pensji jako opłatę na przyszły rok.

Najgorszy stosunek pensji do opłaty za superlicencję ma Oscar Piastri, które kontrakt ma opiewać na €2 mln, a za zdobycie 97 punktów zapłaci ponad €214 tys.

 

Oto wyliczenie na podstawie kwot z 2023 roku:
1. Max Verstappen: €1 217 900 (575 punktów)
2. Sergio Perez: €608 900 (285 punktów)
3. Lewis Hamilton: €501 800 (234 punkty)
4. Fernando Alonso: €443 000 (206 punktów)
5. Charles Leclerc: €443 000 (206 punktów)
6. Lando Norris: €440 900 (205 punktów)
7. Carlos Sainz: €430 400 (200 punktów)
8. George Russell: €377 900 (175 punktów)
9. Oscar Piastri: €214 100 (97 punktów)
10. Lance Stroll: €165 800 (74 punkty)
11. Pierre Gasly: €140 600 (62 punkty)
12. Esteban Ocon: €132 200 (58 punktów)
13. Alex Albon: €67 100 (27 punktów)
14. Yuki Tsunoda: €46 100 (17 punktów)
15. Valtteri Bottas: €30 400 (10 punktów)
16. Nico Hulkenberg: €28 300 (9 punktów)
17. Daniel Ricciardo: €23 000 (6 punktów)
18. Zhou Guanyu: €23 000 (6 punktów)
19. Kevin Magnussen: €16 700 (3 punkty)
20. Logan Sargeant: €12 500 (1 punkt)

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi