KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Wyniki

F1 Grand Prix of Las Vegas - Race

4 zespoły na plusie w sezonie 2023

 

Trzy zespoły poprawiły się bardzo mocno, dwa zdobyły znacznie mniej punktów w porównaniu z sezonem 2024. Kto zrobił największy postęp?

W sezonie 2023 do rozdania w Formule 1 były 2574 punkty. Jeden zespół mógł zdobyć maksymalnie 1082 punkty. Różnica punktów między mistrzem klasyfikacji konstruktorów – Red Bullem (860 punktów), a ostatnim zespołem – Haasem (12 punktów) wyniosła 848 punkty i była najwyższą w historii.

W tym roku rozegrane zostały 3 sprinty więcej niż w 2022 roku, a zatem punktów do zdobycia było więcej – o 165.

Największy progres punktowy w porównaniu z sezonem 2022 zrobił Aston Martin – Fernando Alonso i Lance Stroll zdobyli o aż 225 punkty więcej niż duet Stroll – Sebastian Vettel. I choć nie da się ukryć, że zamiana czterokrotnego mistrza świata na dwukrotnego dała znaczną korzyść jakościową zespołowi, to największy udział w aż takim wzroście liczby punktów miał znacznie szybszy bolid ekipy z Silverstone.

 

Mimo fatalnego początku, znacznie więcej punktów zdobył też McLaren – o 143. Red Bull po znakomitym sezonie 2022 udowodnił, że da się zdobyć jeszcze więcej oczek – o 101.

Na delikatnym plusie w porównaniu z sezonem 2022 ten rok zakończył Williams, choć ten delikatny plus dał dużą korzyść w klasyfikacji generalnej.

Mniej punktów niż przed rokiem zdobyły AlphaTauri, Haas i Alfa Romeo. Nie popisało się również Alpine.

Zaskoczeniem może być przedostatnie miejsce w tej klasyfikacji Mercedesa. Ekipa z Brackley w teorii zaliczyła fatalny sezon 2022 po problemach z porpoisingiem i teraz została wicemistrzem świata a jej kierowca stanął na podium.

 

Największe powody do obaw są jednak w Ferrari. Co prawda Carlos Sainz deklaruje, że jego zespół jest w stanie dogonić Red Bulla, jednak tegoroczne wyniki i tempo na to nie wskazują.

Oto zysk/strata punktowa poszczególnych ekip do ich zdobyczy w sezonie 2022:
1. Aston Martin +225 (+2 miejsca w klasyfikacji konstruktorów)
2. McLaren +143 (+1)
3. Red Bull +101 (=)
4. Williams +20 (+3)
5. AlphaTauri -10 (+1)
6. Haas -25 (-2)
7. Alfa Romeo -39 (-3)
8. Alpine -53 (-2)
9. Mercedes -106 (+1)
10. Ferrari -48 (-1)

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Wesprzeć stronę możesz też na Tipo, Patronite i YouTube. Dziękuję!

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi