KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Kubica Orlen team

Rozmowy z ekipami fabrycznymi, Nordschleife i wszystko „w miarę pod kontrolą”

 

W rozmowie z Cezarym Gutowskim, Robert Kubica potwierdził, jakie wyścigi chodzą mu po głowie na sezon 2024. Polak powiedział też, że pierwsze rozmowy z ekipami fabrycznymi WEC miały miejsce blisko 2 lata temu.

Robert Kubica zalicza intensywny medialnie czas, udzielając wywiadów po triumfie w 8h Bahrajnu i kategorii LMP2 WEC. Wiele już wiemy o jego przyszłości, która zapowiada się na intensywną.

„Priorytetem będzie WEC. Pracuję jednak nad programem, który da mi więcej czasu na torze. Nie za wszelką cenę, ale myślę, że są dwie opcje dla mnie. Pierwsza to zostanie w prototypach LMP2, które w ELMS wracają do maksymalnej liczby koni, pełnego docisku, mniejszej wagi i czasy okrążeń będą bardzo zbliżone czy nawet mocniejsze do Hypercarów” – mówi Kubica.

„ELMS będzie bardzo mocno obstawione ponieważ jest to bardzo dobra kategoria i wobec dziury po WEC, dużo osób przejdzie do niej” – dodaje.

 

Nie jest wykluczone, że właśnie tam Robert będzie startował wspólnie z Louisem Deletrazem. Zapytany, czy nadal będzie tworzył duet ze Szwajcarem, Kubica odpadł: „Możliwe, ale nie w naszych priorytetowych programach”, co może wskazywać właśnie na ELMS.

Kolejna opcja na dodatkowe starty dla Roberta to taka, którą już wcześniej rozważał.

„Drugą taką opcją, choć mniej realną mimo kilku propozycji, jest Nordschleife. Na to mam jednak jeszcze czas i chcę je pojechać dla przyjemności, dla funu. Ze znajomymi. Jest to wyścig, tor, który porównywałbym do Makau, który jest takim wyścigowym highlightem” – mówi Robert.

W przestrzeni medialnej oraz wśród kibiców istnieje przekonanie, że Kubica w przyszłym roku będzie kierowcą Joty w aucie LMDh w kategori Hypercar. Wcześniej jednak prowadził rozmowy z innymi ekipami, w tym fabrycznymi.

 

„Zapytano mnie, czemu większość tekstów, które się pojawia, dotyczy zespołów prywatnych i odpowiedziałem, że być może zespołom prywatnym bardziej zależy żeby to wyszło niż fabrycznym. Fabryki zazwyczaj rozmawiają w zamkniętym środowisku i nie trzeba się tym chwalić” – mówi Kubica.

„Moim pierwszym kontaktem w sprawie jazdy na sezon 2024 w Hypercarach był zespół fabryczny i miało to miejsce w lutym 2022. Nic nie wyciekło z tego do internetu. Następnym moim kontaktem był zespół fabryczny w marcu tego roku. Nie wyszło nic do internetu dziwnym trafem. Tak było w 70% przypadków” – dodaje Robert.

Kierowca mówi, że podjął już wybór i będzie on jechał w kategorii Hypercar, ale nie wie, kiedy będą miały miejsce ogłoszenia.

 

„Mam swoje lata, wiem, w jakim środowisku i położeniu chciałbym się znaleźć. W padoku każdy się zna, w WEC widzę osoby, które widywałem 15 lat temu w moim zespole w Formule 1, a teraz szefują tu czy tam. Sądziłem, że moja przyszłość będzie zaklepana dużo wcześniej, ale tak się nie stało. Dobrze, że tak się potoczyło biorąc pod uwagę różne scenariusze” – mówi enigmatycznie Kubica.

Ciekawe są jego słowa dotyczące braku jazdy w testach w niedzielę w Bahrajnie.

„Jeśli nie wsiadłem do ani jednego auta wczoraj na testach to jest tego przyczyna i jest to pozytywna przyczyna według mnie. Wszystko jest w miarę pod kontrolą” – zaznacza.

Całą rozmowę obejrzycie tutaj.

Źródło: Robert Kubica wybrał Hypercar! „Nie muszę być frontmanem!” Trójkąt małżeński WEC: „nie próbowałem”

fot. WRT Team

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi