KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

renault

Marka Renault przyspieszyła wzrost w trzecim kwartale 2023 roku


Światowa sprzedaż marki Renault w trzecim kwartale 2023 roku osiągnęła 356 747 sztuk*. To znaczący wzrost o 11% w porównaniu z trzecim kwartałem roku 2022. W ciągu dziewięciu pierwszych miesięcy tego roku marka sprzedała 1 128 885 samochodów, tj. o 11% więcej niż w roku ubiegłym.

Renault – ze wzrostem o 25% w trzecim kwartale i o 22% w trzech pierwszych kwartałach – jest drugą najlepiej sprzedającą się marką w Europie w 2023 roku. Ma na swoim koncie 726 938 zarejestrowanych samochodów. Renault osiągnęło świetne wyniki w segmencie C – od początku roku odnotowało w nim wzrost o 36%.

Marka umocniła się na pozycji lidera na rynku francuskim, zarówno w segmencie samochodów osobowych (206 734 sprzedane sztuki, +18% w porównaniu z 2022 rokiem), jak i dostawczych (80 422 sprzedane pojazdy, +12%). Austral jest liderem w segmencie C-SUV z nowo zarejestrowanymi samochodami w liczbie 22 700.

Marka kontynuuje dynamiczny wzrost na rynku samochodów dostawczych. Może poszczycić się dwucyfrowym wzrostem sprzedaży na świecie (+21%) i jeszcze większym w Europie (+26%). Renault jest liderem na europejskim rynku furgonów i furgonetek.

25 października 2023 roku marka Renault zaprezentuje swój international game plan 2027.

WZROST NA RYNKU SAMOCHODÓW ZELEKTRYFIKOWANYCH

Wzrost sprzedaży samochodów hybrydowych (HEV) o 48% do 127 224 sztuk zapewnił marce znaczący wzrost na rynku samochodów zelektryfikowanych. Większa sprzedaż samochodów hybrydowych przyczyniła się do wzrostu łącznej sprzedaży samochodów zelektryfikowanych o 19% i przełożyła się na liczbę 200 000 nowo zarejestrowanych pojazdów. Dużą rolę w tym sukcesie odegrały modele Austral i Arkana, w przypadku których sprzedaż wersji HEV wyniosła odpowiednio 65% i 55%. Równie obiecująco wygląda debiut rynkowy modelu Espace we Francji i w Hiszpanii. Już w październiku 2023 roku Espace poszerzy ekspansję na kolejne kraje Europy.

Megane E-Tech electric sprzedał się w tym roku w liczbie ponad 35 000 sztuk. Model ten stanowi 54% sprzedaży samochodów elektrycznych marki, która osiągnęła 64 854 sztuki. Megane E-Tech electric ma 2,2% udziału w rynku samochodów elektrycznych w Europie. W celu zdywersyfikowana elektrycznej oferty marka wprowadzi w 2024 roku model Scenic E-Tech electric, który został zaprezentowany na salonie samochodowym w Monachium we wrześniu tego roku. Sprzedaż Scenic E-Tech electric rozpocznie się przed końcem 2023 roku.


WZROST W SEGMENTACH RYNKU, KTÓRE GENERUJĄ NAJWYŻSZĄ WARTOŚĆ

Modele Renault z segmentu C mają coraz większy udział w sprzedaży marki. Łącznie sprzedały się w liczbie 190 535 sztuk, co przekłada się na imponujący wzrost o 36%. Dużą rolę w tym sukcesie odegrał Austral z 60 305 sprzedanymi i zarejestrowanymi samochodami w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2023 roku, oraz Arkana, której sprzedaż zwiększyła się do 59 542 samochodów.

Pomimo utrzymujących się trudności z zaopatrzeniem marka Renault zrealizowała cel sprzedaży do klientów indywidualnych i utrzymuje ją na optymalnym poziomie ponad 50% udziału w łącznej sprzedaży samochodów. W okresie od stycznia do września 2023 roku nabywcami 50% samochodów sprzedanych przez markę byli klienci indywidualni, to o 7 punktów procentowych więcej od średniej rynkowej (43%).

WZROST NA RYNKU SAMOCHODÓW DOSTAWCZYCH

Renault uzyskało też doskonałe wyniki na rynku samochodów dostawczych, gdzie może poszczycić się dwucyfrowym wzrostem zarejestrowanych samochodów. Na przestrzeni pierwszych dziewięciu miesięcy 2023 roku globalna sprzedaż wyniosła 281 404 samochody (+21%). W Europie wzrosła o 26% do 214 255 sztuk przy średnim wzroście rynkowym 14%. Takie wyniki w Europie wynikają z sukcesu flagowych modeli marki: Express (+25%), Kangoo (+33%), Trafic (+29%) i Master (+13%).

MARKA RENAULT PLAN ROZWOJU NA RYNKACH POZAEUROPEJSKICH INTERNATIONAL GAME PLAN 2027

25 października marka Renault zaprezentuje swój plan rozwoju na rynkach pozaeuropejskich, international game plan 2027, wraz ze światową premierą Renault Kardian, pierwszego modelu ofensywy produktowej marki na rynkach pozaeuropejskich.

25-procentowy wzrost sprzedaży na rynku europejskim w trzecim kwartale 2023 roku stanowi potwierdzenie sukcesu nowych modeli marki: Megane E-Tech Electric, nowego Espace i nowego Australa, który zajął pierwsze miejsce w segmencie C-SUV we Francji. Teraz przygotowujemy się do rozpoczęcia zamówień na nowego Scenica E-Tech Electric w Europie i nowego Kardiana w Ameryce Łacińskiej – Fabrice Cambolive, dyrektor generalny marki Renault.

ŁĄCZNA SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW OSOBOWYCH I DOSTAWCZYCH

tabela Sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych

15 NAJWAŻNIEJSZYCH RYNKÓW ZBYTU – NARASTAJĄCO NA KONIEC WRZEŚNIA 2023*

tabela 15 najważniejszych rynków zbytu

RENAULT
Renault – producent samochodów o wieloletnich tradycjach i pionier w segmencie samochodów elektrycznych w Europie – jest znane z innowacyjnych modeli. Wraz z przyjęciem strategicznego planu „Renaulution” marka stawia na ambitne, tworzące nową wartość zmiany, aby oferować jeszcze bardziej konkurencyjne, zoptymalizowane i zelektryfikowane samochody. Celem Renault jest wyznaczanie nowych standardów i wprowadzanie innowacyjnych usług w obszarze technologii, wykorzystania energii i mobilności nie tylko w branży motoryzacyjnej.

* Dane nie obejmują sprzedaży w Rosji.

Źrodło: informacja prasowa


Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi