KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
F1 Grand Prix of Belgium

„Trudno się patrzy na takiego partnera zespołowego”

 

Sergio Perez był na Monzy pytany o różnice pomiędzy czasami swoimi, a Maxa Verstappena oraz o swoją przyszłość w ekipie z Milton Keynes.

Co według Pereza odróżnia Maxa Verstappena od innych kierowców i dlaczego Verstappen wyrównał rekord w liczbie wyścigów z rzędu?

„Cóż, myślę, że musimy docenić to, co robi Max. Na poziomie, na którym obecnie jeździ, jest to ekstremalne. Myślę, że musi dawać z siebie 100% w każdy weekend, bez względu na warunki, w jakich jeździ. To coś, na co dość trudno się patrz, jako jego kolega z zespołu” – mówi Perez.

„Tak naprawdę nie ma dla niego znaczenia, co się stało, czy mamy dużą przewagę, czy małą, czy samochód staje się trudny do prowadzenia. On prawie w każdy weekend był w stanie wycisnąć z siebie i samochodu 100%” – dodaje.

Wiele w ostatnich dniach mówiło się o tym, że różnica pomiędzy Verstappenem, a Perezem może wynikać z tego, że samochód Red Bulla bardziej pasuje Holendrowi. Co sądzi o tym Sergio?

 

„Myślę, że każdy kierowca w trakcie swojej kariery lub w każdym sezonie dostaje pewne ulepszenia samochodu, które łatwiej dostosowują się do jego stylu jazdy niż inne. Czasami dzięki tym poprawkom od razu jeździsz szybciej. Czasem trzeba będzie się do tych ulepszeń jednak dostosować. Jest to coś, z czym wszyscy się mierzymy w ciągu sezonu” – mówi Perez.

„Ja nie byłem w stanie zaadaptować się tak szybko do tych zmian, jak powinienem i musiałem trochę zmienić styl jazdy, żeby bardziej zaadaptować się do samochodu. Inaczej było na początku sezonu, kiedy wszystko się działo bardziej naturalnie. Ale to coś, przez co większość kierowców w pewnym momencie przechodzi” – dodaje.

W takim razie skąd tak duże różnice między kierowcami Red Bulla?

„Myślę, że trudno powiedzieć. Myślę, że pod koniec dnia musimy przyjrzeć się temu wyścig po wyścigu. Czasami różnica jest większa. Na przykład to, co działo się w Zandvoort, polegało głównie na wykorzystaniu odpowiednio warunków i wyciśnięciu wszystkiego z samochodu. Różnice polegają na tym, że jeśli nie wykorzystasz odpowiednio warunków, różnica będzie duża. Czasami tak to działa” – zaznacza Sergio.

 

„Widzieliśmy tego rodzaju luki też u innych kierowców. To długi sezon w F1 i moim zdaniem nie ma większego znaczenia, gdzie jesteśmy teraz, liczy się tylko to, gdzie uda nam się zakończyć, a potem będziemy mogli podsumować nasz sezon w Abu Zabi. Zdecydowanie przeżyłem trudny okres w środku sezonu, kiedy miałem największe problemy z samochodem. Myślę jednak, że to wszystko mamy już za sobą i odtąd powinniśmy rozgrywać dobre wyścigi” – dodaje.

Kiedy Meksykanin rozpocznie rozmowy z zespołami na temat swojej przyszłości lub potencjalnego przedłużenia obecnej umowy?

„Z mojej strony zostało jeszcze półtora roku. Dlatego uważam, że nie ma potrzeby niczego zmieniać. Teraz ważniejsze jest skupienie się na nadchodzących wyścigach i zakończenie sezonu na wysokim poziomie. A potem, na początku przyszłego roku, zaczniemy omawiać jaki jest plan na przyszłość?” – odpowiada.

Z toru Monza Iwona Hołod

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi