KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
3 - GP ITALIA F1/2023 - SABATO 02/09/2023

Leclercowi zabrakło strugi, Sainz chce utrudnić życie Maxowi

 

Po najlepszym wyniku kwalifikacyjnym w sezonie, Ferrari jest bojowo nastawione przed niedzielą na Monzy. Co mówili kierowcy zespołu i jego szef?

Tym, który liczył wczoraj na więcej był Charles Leclerc, który ustawi swoje auto na 3. polu startowym.

„Carlos wykonał niesamowitą pracę przez cały weekend. Ja miałem trochę więcej problemów w FP1, FP2 i FP3. W kwalifikacjach udało mi się wszystko poskładać więc byłem naprawdę bardzo zadowolony. Niestety w Q3 nie miałem tunelu aerodynamicznego i kosztowało mnie to przynajmniej jedno miejsce, ale takie jest życie. Powinniśmy być zadowoleni, zwłaszcza po mojej stronie garażu” – mówił po czasówce Leclerc.

„Kierunek, w którym poszliśmy z ustawieniami mojego auta nie był właściwy, choć początkowo wydawał się dobry. Musieliśmy je dostosować przed 3. treningiem, w którym auto było nieregularne. Ogólnie jednak nasza forma była dobra, a różnice naprawdę małe. Zobaczymy, co będziemy w stanie zrobić jutro” – dodaje Monakijczyk.

Trudno aby zadowolony nie był Carlos Sainz, który po raz czwarty w karierze ustawi auto na pierwszym polu startowym.

 

„Szczerze mówiąc to były bardzo intensywne kwalifikacje, zwłaszcza Q3. Wszyscy trzej daliśmy z siebie wszystko, byliśmy na absolutnym limicie. Przed ostatnim przejazdem wiedziałem, że jest jeszcze trochę czasu do urwania w Ascari i Parabolice i spróbowałem tego. Wszystko poszło dobrze a naciskałem naprawdę mocno” – mówi Sainz, który został pochwalony przez swojego inżyniera zwłaszcza za 8. i 9. zakręt.

Sainz mówi, że dałby wszystko, żeby utrzymać P1 do końca niedzielnego wyścigu, ale pozostaje realistą.

„Dobry start i dobry pierwszy zakręt, a potem zobaczymy, czy możemy walczyć z Maxem. Zazwyczaj na długich przejazdach jest szybszy więc będę musiał dać z siebie wszystko” – powiedział Carlos.

„Chcemy więcej więc musimy pozostać skupieni i dobrze przygotować się na wyścig. Będzie w nim dużo wyzwań, ale damy z siebie wszystko i powalczymy o zwycięstwo” – dodaje Hiszpan.

 

Zadowolony z takiego wyniku był też szef Ferrari, Frederic Vasseur.

„Dedykujemy to pole position naszym tifosi na torze. Tak jak się spodziewaliśmy, kwalifikacje były sesją z najmniejszymi różnicami, a Carlos wykonał naprawdę perfekcyjną pracę. Był szybki od pierwszego treningu i w pełni na to zasłużył. Charles był tylko sześć setnych za nim, ale to wystarczyło by zmieścił się między nimi Max. To najlepsze kwalifikacje zespołu w sezonie, co pozwana nam na zróżnicowanie strategii jutro” – powiedział Francuz.

„Wiedzieliśmy, że na okrążeniach kwalifikacyjnych będziemy szybcy, ale to co zobaczyliśmy w piątek jeżeli chodzi o nasze tempo wyścigowe również nie było złe. Trzeba będzie być czujnym na pierwszym okrążeniu, a potem zobaczymy, co będziemy w stanie zrobić. Pracowaliśmy bardzo ciężko i to wspaniale dla zespołu na torze i w Maranello widzieć takie wyniki. Musimy zrobić kolejny krok i jutro damy z siebie wszystko” – dodaje szef Ferrari.

fot. Scuderia Ferrari Press Office

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi