KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Fernando Alonso, Aston Martin F1 Team, on the grid

Alonso proponuje odejście od „przestarzałego” formatu kwalifikacji

 

Oprócz Fernando Alonso, nie ma obecnie w Formule 1 kierowcy, który pamięta inny format kwalifikacji. Hiszpan uważa, że obecny jest już przestarzały.

Kwalifikacyjny system z podziałem sesji na Q1, Q2 i Q3 został wprowadzony w 2006 roku w Formule 1 i mimo drobnych modyfikacji, mocno trzyma się w posadach.

Są z nim jednak określone problemy, takie jak tłok na torze w końcówce segmentów czy żółte i czerwone flagi uniemożliwiające niektórym przejechanie czystego okrążenia.

Fernando ma rozwiązanie kwalifikacyjnych problemów obecnej F1.

 

„Myślę, że cokolwiek nie zrobią, kierowcy znajdą sposób żeby wykorzystywać przepisy. Zarządzanie ruchem i tym zamieszaniem na torach ulicznych jest zatem bardzo trudne. Wielokrotnie mówiłem, że jest tylko jedno rozwiązanie, a jest nim jedno okrążenie kwalifikacyjne. Wszystkie inne rozwiązania możemy testować, ale nigdy nie zadziałają w pełni bo znajdziemy sposób by je obejść” – mówi kierowca Astona Martina, cytowany przez racefans.net.

„Według mnie, obecny format kwalifikacyjny jest przestarzały. Jest ten sam od 20 czy 25 lat, a samochody nie są takie same jak 20 czy 25 lat temu. Mamy silniki hybrydowe, musimy je ładować, rozładowywać, chłodzić opony. Jedyną możliwością by pójść na przód jest format jednego okrążenia” – dodaje Alonso.

Propozycje Alonso mogą jednak pozostać tylko w sferze marzeń. Obecny format wydaje się spełniać oczekiwania FIA. Format jednego okrążenia był proponowany przez wiele stron przy okazji ustalania zasad kwalifikacji do sprintów, ale nie przeszedł on i obecnie Sprint Shootout jest rozgrywany na podobnych zasadach co obecne czasówki.

Źródło: racefans.net

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi