KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, mbiela, Sebastian Sowul, SLAVI7, Gnusma, jacek79100, Robert Taras

Harmonogramy WEC, F3, F1 I FWS

Szczegółowy harmonogram GP Bahrajnu

blank
P90512308_highRes_motorland-aragn-esp-

Zawodnik WRT w WEC został kierowcą fabrycznym BMW. Przetestuje LMDh

 

Choć nie jest jeszcze pewne, czy będzie jeździł w przyszłym sezonie w aucie LMDh, to trudno spodziewać się innych wieści po ogłoszeniu, że Robin Frijns został kierowcą fabrycznym BMW.

Robin Frijns to 32-letni holenderski kierowca, mający na koncie wiele sukcesów. Karierę w single seaterach zaczął w 2009 roku, zajmując 3. miejsce w Formule BMW Europe, którą rok później wygrał. W 2011 roku wygrał Formułę Renault Eurocup, a w debiucie w Formule Renault 3.5 rok później okazał się bezkonkurencyjny.

W sezonach 2013 i 2014 był kierowcą testowym w Formule 1 i zaliczył pierwsze treningi w Caterhamie, a potem zaczął startować z przerwami w Formule E. Mówi się nawet, że dostał propozycję zostania kierowcą programu juniorskiego Red Bulla, ale odmówił. W ostatnich dniach ogłoszono, że pożegna się z tą serią.

 

Od 2016 roku Frijns jest związany z Audi – był kierowcą Team WRT, jeździł też w DTM gdy był tam Robert Kubica, zajmując 3. miejsce. Od 2021 roku startuje w wyścigach długodystansowych – wygrał 24h Le Mans w 2021 roku z WRT #31.

Teraz BMW M Motorsport ogłosiło podpisanie z nim kontraktu jako oficjalnego kierowcy fabrycznego. Będzie on miał okazję testować auto LMDh, przygotowywane na przyszłoroczny sezon WEC. Nie potwierdzono jednak, że Frijns będzie kierowcą jednego z dwóch aut, które wystawi niemiecki producent.

„To fantastycznie wrócić do BMW M Motorsport po tak wielu latach, gdyż swoją karierę zaczynałem w Formule BMW. Czekam na nowe wyzwania – jednym z nich będzie program testowy przed wejściem do WEC auta BMW M Hybrid V8” – skomentował Frijns.

 

„Robin udowodnił swoją wszechstronność, ma ogromne doświadczenie – nie tylko w prototypach, ale też wielu innych kategoriach. Jesteśmy pewni, że będzie fantastycznym ogniwem naszego zespołu. Weźmie udział w programie testowym przed WEC” – mówi Andreas Ross, szef BMW Motorsport.

Zaznacza on jednak, że skład kierowców producenta w WEC nie jest jeszcze znany i rozstrzygnie się w drugiej połowie roku. Niedawno pojawiły się doniesienia, że BMW będzie chciało przede wszystkim polegać na swoich kierowcach fabrycznych, których przed przejściem Frijnsa było 21.

Oczywiście my patrzymy na tę informację w kontekście Roberta Kubicy – kierowcy drugiego z aut WRT. Polak mówił, że „po Le Mans” coś zacznie się dziać w jego sprawie, jednak prawie dwa miesiące od tego wyścigu nie mamy żadnych wiadomości czy plotek na temat przyszłości Roberta.

WRT testowało niedawno auto LMDh od BMW w Hiszpanii, a na testach obecni byli tylko kierowcy fabryczni ekipy.

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi