KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
F1 Grand Prix of Great Britain

Wrażenia po połówce: AlphaTauri


Co to za przerwa wakacyjna bez podsumowań formy poszczególnych zespołów i kierowców. Zapraszam na pierwszy odcinek cyklu, a w nim ostatnia ekipa po 12 wyścigach – AlphaTauri.

Zespół

 

Oczekiwania

Trudno powiedzieć, że były duże, ale z pewnością w Faenzie liczyli na poprawę wyników i regularną walkę w środku stawki. W ubiegłym roku w „połowie” sezonu mieli 27 punktów i zajmowali 8. miejsce. Celem minimum było powtórzenie tego rezultatu

Duże oczekiwania wiązano również z przyjściem Nycka de Vriesa, który miał minimum walczyć jak równy z równym z Yukim Tsunodą.

Jak wyszło?

Fatalnie, a przynajmniej bardzo źle. Z zaledwie trzema punktami na koncie, AlphaTauri zajmuje ostatnie miejsce w tabeli. Zaledwie trzykrotnie punktowali – zawsze po jednym punkcie i zawsze za sprawą Yukiego Tsunody. I to nie tak, że są czerwoną latarnią w stawce i regularnie są na końcu stawki, ale mają fatalne tempo wyścigowe, a egzekwowanie przebłysków lepszej formy auta szło bardzo opornie.


Zespół jest w fazie przejściowej, gdy trzeba uporządkować pewne sprawy wewnątrz niego. Z jednej strony w Faenzy mogą być wdzięczni Nyckowi de Vriesowi, że jego słaba forma przysłoniła problemy zespołu. To właśnie o ewentualnym zwolnieniu Holendra mówiło się najwięcej. Ostatecznie pożegnał się on z ekipą, a przyjście Daniela Ricciardo dało nieco pozytywnego PR zespołowi. Nadal jednak główne problemy AlphaTauri nie są rozwiązane. Z pewnością muszą popracować nad kolejnym sezonem.

Moja ocena: 3/10

Kierowcy

 

Yuki Tsunoda

Nie ma wątpliwości, że Yuki Tsunoda to jeden z kierowców, którzy pozytywnie nas zaskoczyli w tym sezonie. Po raz pierwszy starł się on w pojedynku zespołowym z kimś innym niż Pierre Gasly i zdominował rywalizację z Nyckiem de Vriesem. O tym, że Japończyk potrafi być szybki wiedzieliśmy, ale w tym sezonie doszła do tego regularność, brak błędów i trzymanie nerwów na wodzy. W większości przypadków…


Czy Yukiego można zaliczyć już do grona wyróżniających się kierowców w stawce? Wstrzymałbym się z takimi ocenami, pamiętając, jak wyglądały jego dwa poprzednie sezony. Z pewnością będzie można zrozumieć natomiast przedłużenie z nim kontraktu, a to pewnie nastąpi niebawem.

Moja ocena: 7/10

Nyck de Vries

Byłem jednym z tych, którzy „hajpowali” przyjście de Vriesa. Wierzyłem, że będzie on wyraźnie pokonywał Tsunodę. Zawiodłem się niesamowicie. Zmyliły mnie jego wyniki w F2, Formule E, LMP2 czy wreszcie punkty w debiucie z Williamsem.

Holender był cieniem samego siebie, nie był w stanie się odnaleźć. Był wolny, popełniał błędy i „nie rokował”. Czy zasłużył na wyrzucenie z ekipy po zaledwie 10 wyścigach? I tak i nie jak by to powiedział Robert Kubica. Z jednej strony w tych 10 wyścigach nie pokazał absolutnie nic, ale z drugiej inni – na przykład Tsunoda – dostali znacznie więcej czasu przy podobnych wynikach.


Moja ocena: 2/10

Daniel Ricciardo

Nie chciałbym wyciągać zbyt daleko idących wniosków po zaledwie 2 wyścigach Daniela. Z pewnością jednak Tsunoda nie będzie miał z nim tak łatwo jak z Tsunodą. Czy jednak Australijczyk tak wyraźnie pokona swojego kolegę z ekipy by zagościć w F1 na dłużej… Przekonany o tym nie jestem.

Statystyki

 

Miejsce w generalce: 10.
Punkty: 3
Najwyższa pozycja na starcie: 8
Najwyższa pozycja w wyścigu: 10
Wizyty w Q3: 2
Odpadnięcie w Q1: 13


 Yuki TsunodaNyck de VriesDaniel Ricciardo
Pozycja172021
Punkty300
Pole position000
Zwycięstwa000
Podia000
Najwyższa pozycja w wyścigu101213
Najwyższa pozycja na starcie81213
Wyżej w wyścigu921
Wyżej w kwalifikacjach1011
Lepszy czas wyścigu651
Wizyty w Q3200
Odpadnięcie w Q1661
Średnia pozycja na starcie14,1716,616
Średnia pozycja na mecie12,8315,4414,5
Ukończone wyścigi1282
Udane wyprzedzenia25134
Przejechane kilometry3623 (6.)2739 (20.)610 (21.)
Koszty dla zespołu$0,810 mln$0,895 mln$0
Zarobki$1 mln$2 mln?

Waszym zdaniem

 

Pora abyście to Wy wyrazili swoje zdanie na temat wyników osiąganych przez AlphaTauri w tym roku. Wyniki w kolejnym tekście tego cyklu.


Jak oceniasz postawę AlphaTauri w 13 wyścigach sezonu 2022?

Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?

Czy według Ciebie AlphaTauri ma szansę na poprawienie swojej pozycji w drugiej części sezonu?

Jak oceniasz postawę Yukiego Tsunody w pierwszej części sezonu?

Jak oceniasz postawę Yukiego Tsunody w pierwszej części sezonu 2022?

AlphaTauri po połówce 2023
Dziękuję za głosowanie!

Share your Results:

Pierwszy po przerwie wyścig F1 odbędzie się w Holandii.


Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi