KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
destructors

Od $0,1 mln do $1,7 mln – Destructors Championship po pierwszej części sezonu

 

Szkody na ponad 14 milionów dolarów wyrządzili kierowcy Formuły 1 w pierwszych 12 wyścigach sezonu 2023. Kto obciążył kasę swojego zespołu najbardziej, a kto najmniej?

Sezon 2023, może poza GP Australii, na szczęście nie obfitował w duże kraksy, skutkujące rozległymi uszkodzeniami aut. Nie oznacza to jednak, że niektórzy kierowcy poważnie nie narozrabiali. Przyjrzyjmy się kosztownym wypadkom w tym sezonie.

Zestawienia „Destructors championship” tworzy od kilku lat użytkownik „basspro24chevy” na Reddicie, który kieruje się on następującym „cennikiem”:
– Monokok: $675 tys.
– Skrzynia biegów: $500 tys.
– Dodatkowe chassis: $275 tys.
– Przednie skrzydło: $170 tys.
– Przednie zawieszenie: $125 tys.
– Tylne zawieszenie: $100 tys.
– Deflektory: $93 tys.
– Tylne skrzydło: 82 tys.
– Sidepody: $80 tys.
– Podłoga: $75 tys.
– Elektronika: $50 tys.
– Hamulce: $10 tys.
– Koło: $2 tys.

Pod uwagę nie są brane koszty silników.


Kto wyrządził największe szkody? Pierre Gasly! Stało się to za sprawą dwóch wypadków w następujących po sobie rundach – GP Australii oraz GP Azerbejdżanu. Swoje dołożył też na Silverstone i Hungaroring, ale były to już niższe kwoty. Łącznie szkody wyrządzone przez Francuza to blisko $1,7 mln.

Sporo Red Bulla kosztowała kraksa Sergio Pereza podczas GP Monako – ponad milion dolarów. Weekend na Węgrzech również nie był czysty w jego wykonaniu.

Dwa wypadki Carlosa Sainza – w Monako i Kanadzie, kosztowały Ferrari po blisko $0,7 mln i to on jest na trzecim miejscu w zestawieniu. Szkód na ponad milion narobili również Alex Albon i Esteban Ocon.

Na drugim biegunie – ze szkodami nie przekraczającymi ćwierć miliona dolarów, mamy Fernando Alonso, Valtteriego Bottasa i Maxa Verstappena. Najbardziej oszczędnym dla swojego auta i zespołu kierowcą był Guanyu Zhou, który stracił przez kraksy zaledwie $125 tys.

Oto zestawienie:


MKierowcaSzkody
1Pierre Gasly$1 686 000
2Sergio Perez$1 597 000
3Carlos Sainz$1 362 000
4Alex Albon$1 274 000
5Esteban Ocon$1 272 000
6Nyck de Vries$895 000
7Yuki Tsunoda$810 000
8Lando Norris$620 000
9Nico Hulkenberg$565 000
10Oscar Piastri$547 000
11Lewis Hamilton$525 000
12Lance Stroll$515 000
13Charles Leclerc$512 000
14Logan Sargeant$485 000
15George Russell$380 000
16Kevin Magnussen$355 000
17Fernando Alonso$225 000
18Valtteri Bottas$225 000
19Max Verstappen$220 000
20Guanyu Zhou$125 000

A jak to wygląda w zespołach? Różnice są duże. Niektóre ekipy straciły blisko $3 mln, a niektóre zaledwie $350 tys.

Najmniej łaskawi dla swoich bolidów byli kierowcy Alpine, a najbardzej Alfy Romeo, zobaczcie:


MZespółStraty
1Alpine$2 958 000
2Ferrari$1 874 000
3Red Bull$1 817 000
4Williams$1 759 000
5AlphaTauri$1 705 000
6McLaren$1 167 000
7Haas$920 000
8Mercedes$905 000
9Aston Martin$740 000
10Alfa Romeo$350 000

Źródło: basspro24chevy – Reddit

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi