KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

ferrari pit-stop testy 23

Kto umie w pit stopy? Dane po pierwszej części sezonu 2023

 

W pierwszych 12 wyścigach sezonu oglądaliśmy fenomenalne zmiany kół, a wpadek mechaników było raczej niewiele. Które ekipy spisywały się w tym aspekcie najlepiej?

Najszybsi

 

Podczas GP Węgier mechanicy Red Bulla ustanowili rekord pit-stopu pod obowiązywaniem nowych przepisów. Zmienili oni koła w aucie Sergio Pereza w zaledwie 1.98 sekundy. Był to jedyny pit-stop poniżej 2 sekund w tym roku.

Bardzo szybcy potrafili być też mechanicy McLarena i Ferrari. Tak przedstawia się pierwsza 10-tka najszybszych pit-stopów w tym sezonie:

 

najszybsze pit-stopy 2023 pierwsza połowa

Od wielu lat w F1 prowadzona jest oficjalna klasyfikacja najszybszych pit-stopów. W DHL Fastest Lap Award po każdym wyścigu zespołom przyznawane są punkty – tak jak w wyścigach, a zatem 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Przy czym przyznawane są punkty za najszybszą zmianę u każdego z kierowców.

Najwięcej punktów w tym sezonie zebrał Red Bull, który jest zdecydowanym liderem zestawienia. Trzeba jednak przyznać, że w przeciwieństwie do lat poprzednich, świetnie w tym aspekcie spisuje się Ferrari. Rozczarowują mechanicy Mercedesa, a czerwoną latarnią zestawienia jest Haas. Oto klasyfikacja:

 

dhl fastest lap award

Ciekawe dane na Reddicie zebrał użytkownik „cptNkramer123”. Wyliczył on średni czas pit-stopu każdego zespołu w tym sezonie. Wyniki nieco różnią się od powyższego zestawienia, choć na pierwszych dwóch miejscach nadal mamy Red Bulla i Ferrari.

Co ciekawe, najlepsze zespoły zyskują nad najgorszymi średnio ponad sekundę podczas każdego pit-stopu. Oto zestawienie:
1. Red Bull – 2,60 sekundy
2. Ferrari – 2,70
3. Aston Martin – 2,98
4. McLaren – 3,02
5. Mercedes – 3,05
6. AlphaTauri – 3,22
7. Alpine – 3,32
8. Williams – 3,33
9. Haas – 3,56
10. Alfa Romeo – 3,85

 

Kolejna ciekawa statystyka to liczba pit-stopów poniżej 2,5 sekundy. Red Bull przeprowadził takich zmian aż 24, co stanowi 58% wszystkich wykonywanych przez nich pit-stopów. Wysoką statystykę miały też Ferrari i McLaren.

Żadnego takiego pit-stopu nie miały Haas i Alfa Romeo. Oto zestawienie:
1. Red Bull 58%
2. Ferrari 40%
3. McLaren 28%
4. AlphaTauri 26%
5. Aston Martin 17%
6. Alpine 11%
7. Mercedes 3%
8. Williams 2%
9. Haas 0%
9. Alfa Romeo 0%

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi