KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
AlexPalouAustriaTest1 (1)

Ganassi nie ma dużego respektu dla kierownictwa McLarena i odpiera zarzuty w sprawie Palou

 

Po tym jak wczoraj wyszło na jaw, że Alex Palou nie zamierza respektować kontraktu z McLarenem na sezon 2024, głos zabrał szef jego obecnej ekipy.

Przypomnę, że wczoraj szef McLarena, Zak Brown poinformował, że Palou nie ma zamiaru respektować swojej umowy z McLarenem, obejmującej starty w IndyCar w sezonie 2024.

Brown wysłał list do pracowników McLarena, w którym napisał o sytuacji Palou. Tłumaczył on w nim, że Palou wielokrotnie zapewniał go, że będzie jeździł w McLarenie w 2024 roku. Co więcej, Hiszpan miał już przyjąć zaliczkę na poczet swojego wynagrodzenia na przyszły rok.

Brown wyliczał też inwestycje poczynione na przygotowanie Palou i jego program testowy w Formule 1, dodając, że jest niezwykle rozczarowany całą sytuacją.

Przed wczorajszą rundą IndyCar szef zespołu, w którym jeździ Palou, Chip Ganassi odniósł się do sytuacji, mówiąc, że oskarżenia McLarena są niewłaściwe i „zgrywa on ofiarę”.

 

„Wszyscy, którzy mnie znają wiedzą, że nie mam zwyczaju komentowania sytuacji kontraktowych. Milczałem od pierwszego dnia tej historii, ale teraz czuję, że muszę odpowiedzieć. Dorastałem szanując McLarena i ich sukcesy. Ale nowy management nie ma u mnie tego szacunku” – pisze Ganassi.

„Alex Palou był częścią naszego zespołu i ma z nim kontrakt od 2021 roku. To McLaren zainicjował ingerencję w ten kontrakt i teraz, o ironio, zgrywają ofiarę” – pisze właściciel ekipy IndyCar.

Ganassi zaznacza, że stanowisko zespołu McLarena w IndyCar w sprawie Palou jest błędne i ma on ważny kontrakt z CGR.

Przypomnę, że Palou miał przenieść się do ekipy McLarena w IndyCar na sezon 2023, ale jak się okazało, nadal miał ważny kontrakt z Chip Ganassi Racing. Po sporze sądowym został on w obecnej ekipie, a McLaren zaoferował mu rolę kierowcy rezerwowego w Formule 1 w 2023.

Czy czeka nas kolejny proces z hiszpańskim kierowcą w roli głównej? Co sądzicie o tej sytuacji?

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi