KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
F1 Grand Prix of Australia

F1 może zakazać DRSu podczas kwalifikacji

 

Według Auto Motor und Sport, Formuła 1 może wkrótce zabronić korzystania z systemu DRS podczas kwalifikacji. Wszyscy po to by wyrównać stawkę.

W tym roku o systemie DRS mówi się sporo, ale nie za sprawą zbyt małej czy zbyt dużej liczby wyprzedzań w wyścigach. Przede wszystkim wymienia się go w kontekście przewagi, jaką ma Red Bull – również dzięki temu systemowi.

Po kilku pierwszych wyścigach sezonu mówiło się, że w przypadku ekipy z Milton Keynes jest on nawet dwukrotnie bardziej efektywny niż w innych zespołach. I choćw kolejnych wyścigach rywale zdołali zmniejszyć straty do Red Bulla w tym aspekcie, to i tak Max Verstappen i Sergio Perez korzystają najwięcej na otwieraniu lotki na prostych.

Potwierdzają to dane z toru Spa, które zebrał Auto Motor und Sport. Są one o tyle miarodajne, że podczas GP Belgii odbyły się dwie sesje kwalifikacyjne i nie zawsze używano podczas nich systemu DRS na suchym torze (ze względu na przesychające warunki).

 

Kierowcy Red Bulla z DRS-em na końcu prostej Kemmel uzyskiwali 340,8 km/h oraz 338,8 km/h i to mimo tego, że w sekcji Eau Rouge/Radillon byli dość wolni, jadąc tam około 307 km/h. Dla porównania Lewis Hamilton wychodził na prostą z prędkością 313 km/h, a na jej końcu było to 333 km/h. Hamilton zyskał zatem tylko 20 km/h, a kierowcy Red Bulla około 33 km/h – przede wszystkim za sprawą DRS-u.

A warto zauważyć, że Spa to tor, na który wybiera się raczej niższe tylne skrzydła z małym dociskiem aerodynamicznym i mniejszym oporem. Gdyby były one większe, przewaga Red Bulla byłaby jeszcze wyższa.

Jak wilicza Auto Motor und Sport, McLaren, jadący z dużym skrzydłem, zyskiwał na DRS-ie 15,3 km/h, Mercedes 13,2 km/h, a Red Bull 20,3 km/h.

 

Niemieccy dziennikarze zauważają, że to mógł być jeden z czynników przez które Max Verstappen przegrał kwalifikacje do GP Węgier. Na Hungaroring strefy DRS liczą zaledwie 500 i 300 metrów przez co Red Bull nie mógł budować tam swojej przewagi.

Tekst kończy się bardzo ciekawym zdaniem dotyczącym przyszłości.

„Jeżeli plany Formuły 1 by pozwalać na używanie DRS-u tylko w wyścigach i zabronić go w kwalifikacjach się powiodą, najbardziej ucierpii na tym Red Bull” – czytamy w tekście.

Wiadomo, że w Formuła 1 i FIA podejmują wiele zabiegów by ograniczyć dominację Red Bulla. Czy to będzie kolejny z nich? Czy powinno się zakazać DRS-u w kwalifikacjach? Jak myślicie?

Pierwszy po przerwie wyścig F1 odbędzie się w Holandii.

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi