KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

230019-scuderia-ferrari-dutch-gp-qualifying-report_43dca41a-e698-42ee-a2eb-ee48823bdb46

Dwie kary po kwalifikacjach, Ferrari znów zawaliło

 

Trzema osobnymi incydentami zajmowali się sędziowie po dzisiejszych kwalifikacjach do Grand Prix Holandii. Skończyło się na karze sportowej, reprymendzie oraz karze finansowej.

Tsunoda z karą

 

Jako pierwsza pojawiła się informacja o karze dla Yukiego Tsunody. Japończyk przyblokował Lewisa Hamiltona w trakcie Q2 w zakręcie 13. Sędziowie uznali, że Tsunoda był na suchej linii wyścigowej i nie rozpędził się wystarczająco, by nie zablokować kierowcy Mercedesa.

Tsunoda tłumaczył się, że chciał zrobić sobie miejsce za autem, które wyprzedziło go wcześniej, ale sędziowie uznali, że mógł w tej sytuacji zrobić więcej by nie przeszkodzić rywalowi.



Za to przewinienie Tsunoda otrzymał karę przesunięcia na starcie do GP Holandii o trzy pozycje. Wobec 14. miejsca w kwalifikacjach, ruszy jutro z 17. pola.

Bez kary dla Strolla

 

Hamiltona miał również w tych kwalifikacjach przyblokować Lance Stroll – również w zakręcie 13, tyle że podczas Q1.

Sędziowie uznali jednak, że Kanadyjczyk co prawda przeszkodził Lewisowi, ale zrobił wystarczająco dużo, by uniknąć kary. Według sędziów, Stroll zaczął przyspieszać w odpowiednim miejscu po przepuszczeniu wcześniej wielu aut i po prostu brakło mu rozpędu by nie wpłynąć na okrążenie Hamiltona.

Litość nad Sainzem

 

Jako ostatni sędziowie rozpatrywali wyjazd Carlosa Sainza z alei serwisowej, po którym na trawę musiał uciekać Oscar Piastri.



Sędziowie zauważają, że Sainz wyjeżdżał z boksów i natychmiast wyjechał na linię wyścigową – jeszcze przed drugim zakrętem. Piastri musiał uniknąć bolidu Ferrari. Według sędziów było to “potencjalnie niebezpieczne” zachowanie, a zderzenia udało się uniknąć tylko dzięki zachowaniu Piastriego.

Sainz bronił się, że myślał iż Piastri jest na wolnym okrążeniu, a potem nie widział Australijczyka. Jego celem było jak najszybsze wjechanie na suchą nitkę toru. Sędziowie po części przyjęli tłumaczenia Sainza i zwrócili uwagę, że to zespół przyczynił się do tej sytuacji, nie informując swojego kierowcy o nadjeżdżającym rywalu.

Sędziowie wysłuchali onboardu Valtteriego Bottasa, który wyjeżdżał tuż przed Sainzem i zauważają, że jemu Alfa Romeo powiedziała o nadjeżdżającym Piastrim. Zabrakło tego ze strony Ferrari.

W związku z tym Carlos Sainz dostał tylko reprymendę (jego pierwszą w sezonie), a Ferrari zostało ukarane grzywną w wysokości €5000.



Tak wygląda prowizoryczne ustawienie na starcie do jutrzejszego wyścigu po decyzjach sędziów:

Ustawienie na starcie GP Holandii F1 2023

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi