KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Daniel Ricciardo, Christian Horner

Horner zdradza kulisy testu Ricciardo. „Celem Daniela jest miejsce w Red Bullu w 2025”

 

Kilka pierwszych przejazdów Daniela Ricciardo w bolidzie Red Bulla na Silverstone zdecydowało, że teraz Australijczyk może stać się kandydatem do Red Bulla na sezon 2025.

Od tygodnia wiemy, że Daniel Ricciardo ma zastąpić Nycka de Vriesa w AlphaTauri do końca sezonu 2023. Bardzo duży wpływ na to miały jazdy Australijczyka podczas testów opon Pirelli.

„Od zawsze planowaliśmy ten test na Silverstone dla niego. Wypadł podczas niego ekstremalnie imponująco. Stopniowo nabierał tempa. Wraz z każdą sesją był coraz lepszy. Widać było, jak rośnie jego pewność siebie aż do momentu gdy miał tempo kierowców wyścigowych” – wspomina test Horner w rozmowie z Autosportem.

Szef Red Bulla był obecny podczas testu i stamtąd przekazał Helmutowi Marko informację o poczynaniach Australijczyka. Wówczas Austriak zadzwonił ze złymi wieściami do Nycka de Vriesa.

„Tym, co zaimponowało mi najbardziej było to, że na swoim trzecim czy czwartym okrążeniu był sekundę od czasu, jaki osiągają nasi kierowcy, a przecież miałem z tyłu głowy to, że nigdy nie jeździł tym samochodem, a od kilku miesięcy w ogóle nie był w aucie” – kontynuuje Horner opis wrażeń po teście Ricciardo.

 

„Podczas swojego pierwszego konkretnego przejazdu, na porównywalnych oponach, widać było, że nabiera pewności siebie i jego siódme okrążenie w tym dniu dałoby mu pierwszy rząd na starcie w niedzielę. To było naprawdę imponujące. Byłem zadowolony, że nadal jeździ na takim poziomie” – dodaje Horner.

Szef Red Bulla mówi, że zobaczył ulgę w oczach Daniela, gdy oznajmił mu, jakie osiągał wyniki.

„Ciśnienie od razu z niego zeszło bo oczywiście wcześniej rozmawialiśmy z nim i wiedział, że jeżeli te jazdy pójdą dobrze, będzie jeździł w AlphaTauri gdyż z Nyckiem nie poszło tak, jak na to liczyliśmy” – mówi Horner przyznając, że Ricciardo od razu zgodził się na propozycję jazdy w ekipie z Faenzy.

W Red Bullu uznają jazdę Ricciardo w AlphaTauri jako „wypożyczenie” z seniorskiej ekipy. Horner przyznaje, że wobec kończącego się Sergio Perezowi kontraktu w przyszłym roku, Daniel może jazdą w AlphaTauri zapewnić sobie rolę kandydata do ponownego bycia partnerem Maxa Verstappena w sezonie 2025.

 

„W tym momencie mamy dla niego coś tylko do końca tego sezonu. Nie mamy żadnych planów czy myśli poza tę datę. Wypożyczyliśmy go do AlphaTauri do końca roku. Oczywiście w przyszłym roku naszymi kierowcami będą Max i Checo, ale zawsze dobrze mieć duże talenty w zanadrzu” – przyznaje Horner.

„Daniel swoją jazdą w AlphaTauri chce zawalczyć o miejsce w Red Bullu na sezon 2025. To będzie jego cel” – dodaje szef Red Bulla.

Zaznacza on jednocześnie, że Ricciardo nie będzie miał łatwo w ekipie z Faenzy.

„Starty w AlphaTauri będą czymś zupełnie innym niż jazdy bolidem Red Bulla. Z pewnością stoją przed nim wyzwania i musimy być pewni, że będzie na nie gotów i będzie chciał walczyć o wyjście z Q1. Wydaje się być szczęśliwy mogąc wrócić do stawki i ponownie być kierowcą F1” – zauważa Horner.

 

Szef Red Bulla wypowiedział się również dla Autosportu na temat Nycka de Vriesa. Już wcześniej Helmut Marko wyjawił, że Horner nie był zwolennikiem zatrudnienia Holendra.

„Sytuacja Nycka stawała się coraz trudniejsza ponieważ były wobec niego wysokie oczekiwania. Nie miał co prawda doświadczenia w F1, ale był bardzo doświadczonym kierowcą i myślę, że było ogólne odczucie, że nie spełnia oczekiwań” – mówi Horner.

„Myślę, że jest bardzo dobrym kierowcą – mistrzem Formuły E i Formuły 2, ale ma dużo doświadczenia. Nie jest młodym kierowcą z perspektywami dlatego nie pasuje do naszego programu juniorskiego. Zawsze był tylko prowizorycznym rozwiązaniem” – dodaje.

Według niego, czekanie do GP Holandii by de Vries mógł przejechać domowy wyścig, nie byłoby dobrym rozwiązaniem.

„Sytuacja była jasna i zadaliśmy sobie pytanie, jaki jest sens czekania? Jeżeli i tak zamierzamy coś zrobić, musimy to zrobić już i dać 12 wyścigów Danielowi by pokazał, na co go stać” – mówi Horner.

Źródło: Autosport.com
fot. Red Bull Content Pool

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi