KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Wyniki

Maciej Gładysz

Gładysz przesiada się do bolidów Formuły 4. Na początek duże wyzwanie


Maciej Gładysz w najbliższy weekend zakończy kartingowe starty. Po Mistrzostwach Europy zacznie przygotowywać się do startów w single seaterach.

15 letni Gładysz to jeden z najlepszych polskich zawodników kartingowych. W ubiegłym roku zajął 4. miejsce w Kartingowych Mistrzostwach Świata.

We wcześniejszych sezonach wygrywał cykl FIA Academy Trophy, Champions of the Future czy WSK Open Cup. Stawał na podium słynnego Andrea Margutti Trophy, ROK Cup Superfinal czy WSK Euro Series. W Polsce wywalczył m.in. trzy tytuły mistrz Polski.


W tym sezonie Maćkowi nie dopisuje szczęście, o czym opowiedział mi niedawno.

„Nie uważam tego sezonu za udany, mieliśmy sporo pecha w prawie każdej rundzie. Przydarzały się awarie, wypadałem po błędach rywali czy dostawałem kary po tym jak rywal już po wyścigu nie dohamował i po uderzeniu spadł mi zderzak. Było sporo sytuacji, które nie pozwalały na osiąganie dobrych wyników” – mówi Gładysz, który mimo to pokazywał, że jest szybki, wygrywał wyścigi kwalifikacyjne czy uzyskiwał najlepsze czasy okrążęń. W rundzie Kartingowych Mistrzostw Europy w duńskim Rodby zdobył pole position, z czego na Instagramie cieszył się nawet Lando Norris, na którego gokartach w zespole Ricky Flynn Motorsport jeździ Gładysz.

Ten rok nie był dla Maćka łatwy również z innego powodu.

„Musiałem bardziej zadbać o szkołę ponieważ miałem egzaminy ósmoklasisty, co również zabrało mi trochę czasu na motorsport” – przyznaje Gładysz.


Teraz czeka go ostatni kartingowy start – runda Mistrzostw Europy. Później przyjdzie czas na przesiadkę do bolidów jednomiejscowych. Zawodnik Akademii Orlen Team ma już za sobą trochę jazd testowych autem Formuły 4.

„W sumie różnica między bolidami F4 a kartingiem nie jest tak duża, jak myślałem. Początkowo do jazd podchodziłem niepewnie, ale teraz w aucie czuję się już bardzo komfortowo. Szybko eliminuję błędy, poprawiam się. Największe problemy mam jeszcze z odpuszczaniem hamulca, ale ci, z którymi testuję są zadowoleni z progresu jaki robię” – mówi Maciek.

„Jestem już szybszy od niektórych kierowców mających już starty na koncie w Formule 4 więc to bardzo mnie cieszy” – dodaje tarnowianin.


Maciek w drugiej połowie roku planuje kolejne testy w aucie F4 i chce treningowo wystartować w dwóch rundach którejś z serii F4. W przyszłym roku chce pojechać cały sezon w tym aucie, ale nie wiadomo jeszcze, czy będzie to włoska czy hiszpańska seria.

„Osobiście wolałbym hiszpańską F4, do której czuję się lepiej przygotowany. Poziom Włoskiej F4 jest bardzo wysoki, jeżdżą tam doświadczeni kierowcy z przejechanymi kilkoma sezonami, jak Kacper, który wygrał ostatnio trzy wyścigi, są juniorzy zespołów Formuły 1. Znają oni bardzo dobrze tory, samochody, dlatego uważam, że na początek Hiszpańska F4 będzie dla mnie lepsza, ale decyzja nie została jeszcze podjęta, zależy to od kilku czynników, również od budżetu” – mówi Maciek.


Gładysz był członkiem Sauber Karting Team w 2021 roku, a teraz na horyzoncie pojawiła się opcja związania z innym zespołem Formuły 1.

Maciej został zaproszony na Ferrari Camp dla młodych talentów przez Ferrari. Jest to wstępna selekcja zawodników do Ferrari Driver Academy.

„Bardzo chcieliśmy uczestniczyć w tym programie i jestem bardzo podekscytowany tym, że dostaliśmy zaproszenie. To wstępny etap selekcji do Akademii Ferrari. Będzie nas tam czterech, spośród których dwóch przejdzie do kolejnego etapu. W nim spotka się znów czterech kierowców, spośród których jeden zostanie wybrany do Akademii” – wyjaśnia Gładysz.

„Już w poniedziałek mamy zgłosić się do Maranello. Na początek będzie nas czekał track walk po Fiorano, a potem zajęcia z trenerami i kierowcami. Po sesjach w symulatorze czekają nas 2 dni jazd bolidami F4. Później treningi wytrzymałościowe, mentalne oraz medialne. Już nie mogę się doczekać” – przyznaje Maciek.

To bardzo ważne wydarzenia na początku kariery w single seaterach więc nie pozostaje nic innego, jak życzyć mu powodzenia!


Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi