KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

12940601-7eb0-4a3f-88b4-1742fa56d4b3

Szymon Ładniak w czołówce podczas wyścigu w Le Mans

 

Pod znakiem dużego zamieszania na torze stał sobotni wyścig Ferrari Challenge na Circuit des 24 Heures du Mans. Szymon Ładniak, utrzymujący się w czołowej stawce po udanych piątkowych kwalifikacjach, odnotował kolejny udany występ, kończąc wyścig na szóstej pozycji.

Czwarta odsłona Ferrari Challenge odbyła się na Circuit des 24 Heures du Mans, podczas setnej rocznicy legendarnego 24-godzinnego wyścigu 24Heures du Mans. – Jestem niezwykle szczęśliwy, że miałem okazję uczestniczyć w tak ważnym wydarzeniu, jakim była 100. rocznica Le Mans. Byłem podwójnie zadowolony, mogąc brać w nim udział zarówno jako zawodnik, jak i kibic. To będą wspomnienia, które na pewno zostaną ze mną na długo. – mówi Szymon Ładniak.

Już przed samym weekendem było wiadome, że podczas czwartej odsłony cyklu będzie panować duże zamieszanie na torze, ze względu na dużą liczbę zawodników. Było to spowodowane tym, że kierowcy Trofeo Pirelli oraz Coppa Shell startowali razem. Właśnie dlatego bardzo dużą rolę odgrywała strategia podczas piątkowych kwalifikacji. -Dobra praca inżynierów zapewniła nam skuteczny plan, który przyniósł szybkie okrążenia w obydwóch stintach. Dobrze poradziliśmy sobie również z sytuacją czerwonej flagi, która pojawiła się podczas kwalifikacji. Dzięki temu mieliśmy możliwość rozpoczęcia kolejnego okrążenia na czystym torze, w pełni wykorzystać nasz potencjał oraz zachować jeden świeży komplet opon – tłumaczy Szymon Ładniak, który kwalifikacje zakończył na piątym miejscu.

 

Piątkowe doświadczenia pozwalały przypuszczać, że sobotni wyścig będzie stał pod znakiem dużego zamieszania na torze. 69 samochodów na starcie już od samego początku wyścigu zapewniło wiele emocji związanych z wieloma próbami wyprzedzania. Niestety na drugim okrążeniu doszło do poważnej kolizji, która najpierw wywołała żółte flagi, a następnie safety car, który spędził na torze niemal cały czas pozostały do końca wyścigu. W związku z tym zawodnicy mieli możliwość ścigania się jeszcze tylko na jednym pełnym okrążeniu, które również było ograniczone przez tzw. safety zones, sprowokowało to kolejne kolizje. Ostatecznie Ładniak do mety dojechał na szóstej pozycji (piątej wśród kierowców Trofeo Pirelli) i dopisał kolejne punkty do klasyfikacji generalnej całej serii, w której zajmuje piąte miejsce.

– Jeśli chodzi o sam wyścig, naturalnie czuję pewne rozczarowanie związane z jego przebiegiem i ograniczeniami w ściganiu się. Z drugiej strony jestem bardzo zadowolony z naszego występu w kwalifikacjach. Byliśmy świetnie przygotowani i zrealizowaliśmy dobre okrążenie. To daje mi optymizm na przyszłość. Zamykamy rozdział Le Mans i teraz skupiamy się wyłącznie na kolejnym wyścigu, który odbędzie się w Portugalii, na torze w Estoril. – opowiada Szymon Ładniak

Piąta edycja Ferrari Challenge Europe odbędzie się w Portugalii na Circuito Estoril w dniach 14-19 lipca.

Klasyfikacja Ferrari Races – Trofeo Pirelli po czterech rundach

1. Eliseo Donno (Radicci Automobili) – 100 pkt
2. Thomas Fleming (HR Owen – FF Corse) – 67 pkt
3. Bence Valint (Rossocorsa – Ferrari Budapest) – 61 pkt
4. Max Mugelli (CDP – Eureka Competition) – 60 pkt
5. Szymon Ładniak (Gohm – Scuderia GT) – 45 pkt
6. Adrian Sutil (Gohm – Baron Motorsport) – 34 pkt
7. Thomas Neubauer (Charles Pozzi GT Racing) – 23 pkt
8. Rocco Mazzola (Radicci Automobili) – 19 pkt
9. Josef Kral (Scuderia Praha) – 15 pkt
10. Denis De Marco (Kessel Racing) – 13 pkt

Źródło: Informacja prasowa

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi