KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Kubica Orlen team

Zaczyna się 24h Le Mans. Kubica: „To wydarzenie generuje duże emocje”. Dlaczego Deletraz jeździ kwalifikacje?

 

Przed wyścigiem 24h Le Mans Robert Kubica udzielił kolejnego ciekawego wywiadu. Polak jest już we Francji, gdzie dziś zaczynają się pierwsze aktywności związane z najważniejszym wyścigiem roku.

Zaczynamy zamieszanie

 

Choć wyścig 24h Le Mans to już dziś odbędzie się oficjalne badanie kontrolne w centrum Le Mans. Za 2 dni kierowcy wyjadą na tor. Oto harmonogram rywalizacji:

Piątek, 2 czerwca
10:00 początek badania kontrolnego na Place de la République

Niedziela, 4 czerwca
10:00 – 13:00 – Sesja testowa
15:30 – 18:30 – Sesja testowa

Wtorek, 6 czerwca
14:00 – 15:00 – Sesja autografów

Środa, 7 czerwca
14:00 – 17:00 – Trening 1
19:00 – 20:00 – Sesja kwalifikacyjna
22:00 – 00:00 – Trening 2

 

Czwartek, 8 czerwca
15:00 – 18:00 – Trening 3
20:00 – 20:30 – Sesja Hyperpole
22:00 – 23:00 – Trening 4

Piątek, 9 czerwca
14:00 – 16:30 – Parada kierowców na ulicach Le Mans
21:00 – Parada stulecia

Sobota, 10 czerwca
12:00 – 12:15 – Sesja Warmup
14:00 – 16:00 – Ceremonia otwarcia
16:00 – Start wyścigu 24h Le Mans

Kubica przed startem

 

Robert udzielił niedawno kilku wywiadów polskim mediom. Jeden z nich ukazał się przed kilkoma dniami na portalu sportowy24.pl.

Dlaczego start w 24h Le Mans uważa on za tak szczególny? Czy Polak chciałby aby 24-godzinnych wyścigów było więcej w kalendarzu?

 

„Formuła 1 dąży dziś do powiększania liczby wyścigów, a według mnie co za dużo to niezdrowo. A Le Mans jest tak ważne i wyjątkowe bo jest jedno w roku. Maksymalnie 3 byłyby ciekawe, choć oczywiście trzeba pamiętać, że są inne wyścigi długodystansowe na świecie”.

Przygotowania Roberta do rywalizacji w Le Mans były zakłócone przez covid. Polak wrócił już do formy po marcowej chorobie, ale przyznał, że miał 10 trudnych dni w domu. Zdradził również, że przed najważniejszym startem sezonu musiał trzymać dietę.

„Waga jest ważna, również w Le Mans. Staram się jeść jak najmniej i to coś, co przyświeca mi przez całą moją motorsportową karierę. Oczywiście miałem gorsze okresy gdy po wypadku odreagowywałem ten trudniejszy okres w moim życiu jedzeniem” – powiedział Robert.

W tym kontekście polski kierowca sam nawiązał do kwestii kwalifikacji w wyścigach długodystansowych i obaw kibiców.

 

„Często pojawia się pytanie, czemu Louis jeździ kwalifikacje, a nie ja. Odpowiedź jest prosta bo choć Louis to bardzo dobry kierowca, to ma nade mną przewagę wagi. W LMP2 nie ma wagi minimalnej kierowcy, jest tylko auta. On będąc 10 kg lżejszy ode mnie, ma dużą przewagę. Na takim torze jak Le Mans jest to pół sekundy, które mi jest ciężko odrobić umiejętnościami. Ja żeby złożyć takie okrążenie jak Louis, muszę ryzykować znacznie bardziej. A że jeździmy na podobnym poziomie to on dzięki tej wadze jeździ kwalifikacje” – mówi kierowca Orlen Team WRT.

Nie zabrakło również tematów związanych z F1. Robert potwierdził, że partnerem zespołowym w F1, z którym najlepiej mu się współpracowało był George Russell.

Kubica mówił też o zmianach, jakie zachodzą w Formule 1.

„Formuła 1 się zmienia, bardziej się otwiera, jest show. Nie jestem jakimś zwolennikiem tego. Jasne, Formuła 1 musi się otwierać, ale przy zachowaniu swojego DNA. Jakoś w piłce nożnej nie dąży się do zmiany formatów meczów. Formuła 1 traci też swoją ekskluzywność. Nie tylko za sprawą szerszego dostępu, ale też zwiększania liczby wyścigów. A jak masz coś co 7 czy 10 dni to traci to na atrakcyjności” – mówi Kubica.

Całej rozmowy z Robertem wysłuchacie tutaj.
Źródło: sportowy24.pl

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi