KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
F1 Grand Prix of Australia

Red Bull pozwoli się ścigać Perezowi i Verstappenowi? Horner odpowiada

 

Christian Horner spodziewa się, że rywalizacja Maxa Verstappena i Sergio Pereza będzie dość regularnym widokiem w sezonie 2023.

Po 4 rundach sezonu 2023, Sergio Perez traci do Maxa Verstappena tylko 6 punktów, ale równie dobrze mógłby być liderem mistrzostw. Meksykanin deklaruje, że chce walczyć o mistrzostwo świata, ale wszyscy zastanawiają się, czy w Red Bullu pozwolą na „bratobójczą” walkę swoich kierowców.

„Cóż na ten moment w walce o mistrzostwo jest ich dwóch. Jest już różnica między nimi a resztą stawki, ale przed nami jeszcze 19 wyścigów i 5 sprintów. Jest więc dużo ścigania na różnorodnych torach. Walka między Maxem a Checo może więc pojawiać się i znikać, a niezawodność będzie odgrywała kluczową rolę” – mówi Christian Horner w rozmowie z Autosportem.

„Tym, nad czym obecnie skupiamy się bardziej jest zbudowanie strefy buforowej w klasyfikacji dla obu kierowców. Kiedy dotrzemy do Europy to z pewnością wszyscy będą przywozić duże poprawki. A my mamy zredukowaną możliwość rozwoju w tym roku” – dodaje szef Red Bulla.

Deklaruje on, że w Red Bullu nie ma team orders i Verstappen oraz Perez będą mogli walczyć na torze.

 

„Po czterech wyścigach sezonu jest między nimi 6 punktów, a obaj są konkurencyjnymi kierowcami. Obaj chcą wygrać i dlatego ich zatrudniliśmy. Wszystko będzie zależało od tego, co będą robić na torze. W Azerbejdżanie mogli się ze sobą ścigać, podobnie jak w poprzednich wyścigach” – mówi Horner.

Czy tak będzie również w dalszej części sezonu?

„Tak, dopóki aspekt walki zespołu z inną ekipą nie stanie się ważniejszy niż interesy kierowców. Ale na ten moment mogą się ścigać” – odpowiada szef Red Bulla.

Ekipa z Milton Keynes ma bolesne wspomnienia dotyczące walki swoich kierowców w Azerbejdżanie gdy w 2018 roku zderzyli się tam Daniel Ricciardo i Max Verstappen.

 

„Wszyscy pamiętamy 2018 i jest to coś, o czym dyskutowaliśmy na briefingu przed wyścigiem – mogą się ścigać byle nie było powtórki z 2018 roku. I naciskali na siebie jak tylko mogli z zachowaniem odpowiedniego marginesu” – mówi Horner.

Horner bardzo chwalił postawę Sergio Pereza w Baku – Meksykanin wygrał zarówno Sprint jak i wyścig.

„Chceco zdecydowanie zapracowuje sobie na miano króla ulicy czy jakkolwiek inaczej dokument o nim będzie się nazywał. Oczywiście miał trochę szczęścia z timingiem samochodu bezpieczeństwa, ale będąc na prowadzeniu zbudował blisko 4-sekundową przewagę i kontrolował wyścig, wykorzystując nadarzającą się okazję. A gdy masz za sobą Maxa Verstappena, to on tego nie ułatwia. Ukłony dla Checo, jechał dziś świetnie” – mówi Horner.

Źródło: Autosport.com
fot. Red Bull Content Pool

Zbierzemy 100 zł? Będzie dzień bez reklam w treści standardowych wpisów! Kliknij tu i wybierz cel: „Dzień bez reklam”!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi