KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Miko Marczyk wrc2

Marczyk i Gospodarczyk zaczynają sezon WRC2, pojadą też w Rajdzie Polski

 

Już w nadchodzący weekend odbędzie się 56. Rajd Portugalii. To 5. runda sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata, natomiast dla Mikołaja Marczyka i Szymona Gospodarczyka będzie otwierającą tegoroczne zmagania w klasie WRC 2. Załoga ORLEN Team ma dobre wspomnienia z okolic Matosinhos i liczy na to, że wykorzysta swoje doświadczenie.

56. Rajd Portugalii stanowi piątą rundę sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata WRC. Jednocześnie będzie to pierwszy start w tegorocznej kampanii światowego czempionatu dla Mikołaja Marczyka i Szymona Gospodarczyka. Duet ORLEN Team dobrze zna szutrowe trasy na zachodzie półwyspu iberyjskiego. Załoga w ubiegłym roku zajęła w Portugalii 4. miejsce w WRC 2 Open i 2. w WRC 2 Junior. Już w sezonie 2023 na tych samych trasach odbył się Rajd Fafe – runda mistrzostw Europy ERC. Tam Miko i Szymon notorycznie plasowali się w czołówce pośród zawodników znanych z mistrzostw świata.

Tegoroczny Rajd Portugalii liczy 19 odcinków specjalnych o łącznej długości 325 kilometrów. Pierwszych osiem zostanie rozegranych w piątek, 12 maja. Wyjątkowym wyzwaniem będzie to, że w środku dnia nie będzie przerwy na serwis. Sobotni etap będzie liczył aż 148 kilometrów – w tym dwukrotny przejazd najdłuższego odcinka specjalnego rajdu – 37-kilometrowego Amarante. Impreza tradycyjnie zakończy się krótkim niedzielnym etapem i Power Stage’m na słynnej hopce Fafe.

– Rozpoczynamy sezon w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC 2. Dla nas pierwszym występem w tym roku będzie Rajd Portugalii. Bardzo się cieszę, że wracamy na te trasy. Zadebiutowaliśmy tam w ubiegłym roku, a dwa miesiące temu wystartowaliśmy w rundzie mistrzostw Europy ERC – Rajdzie Fafe – na tych samych trasach. Testowaliśmy wtedy naszą nową Škodę Fabię RS Rally2, z której i teraz skorzystamy. Cieszę się, że wracamy w to miejsce, bo mam stamtąd dobre wspomnienia. Wierzę w to, że wykorzystamy nasze doświadczenie w nadchodzący weekend – mówił Mikołaj Marczyk.

 

– Czekałem z utęsknieniem na nasz pierwszy start w tym sezonie WRC 2. Mam nadzieję, że ten program będzie obfity. Liczę na to, że pojawimy się w siedmiu rundach, w tym w rajdach poza kontynentem europejskim. To będzie dla mnie coś nowego. Jestem dobrej myśli. Rajd Portugalii na pewno będzie wymagający. Szczególnie piątkowy etap, który liczy ponad 120 kilometrów – co ważne, bez serwisu w środku dnia. Nastroje są pozytywne – chcemy z Szymonem pokazać dobre tempo – podkreślił kierowca ORLEN Team.

– Rajd Portugalii to będzie nasz pierwszy start w tegorocznym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata. Cieszę się, że wracamy do Portugalii, bo będziemy mogli wykorzystać nasze doświadczenie na tych trasach. W ubiegłym roku zajęliśmy w tej imprezie 4. miejsce w klasie WRC 2 Open oraz 2. w klasie WRC 2 Junior. To było nasze pierwsze podium w mistrzostwach świata, więc oczywiście – mamy stamtąd znakomite wspomnienia – zaznaczył Szymon Gospodarczyk.

– Trasy za bardzo się nie zmieniły – są tylko dwa nowe odcinki specjalne. Natomiast tak czy inaczej jest to bardzo wymagający rajd. Pierwszy etap to okolice Coimbry – bardziej na południu. Trasy są tam twarde i trzeba bardzo uważać na to, aby nigdzie nie złapać kapcia. Jest też odcinek Amarante – aż 37 kilometrów! To na pewno jest duże wyzwanie. Później w okolicach Porto trasy są bardziej miękkie, ale jest mnóstwo głazów. Zawsze w Portugalii jest mnóstwo kibiców, cieszę się, że znów możemy tu rywalizować – zakończył pilot Mikołaja Marczyka.

 

W czwartek, 11 maja, zawodnicy pierwszy raz sprawdzą się między sobą na odcinku testowym Baltar. Rajd wystartuje oficjalnie w piątek, 12 maja, od 12-kilometrowego odcinka specjalnego Lousa. Zwycięzców powinniśmy poznać w niedzielę, 14 maja, w okolicach godziny 13:30.

Będzie też Rajd Polski

 

Zeszłoroczni zwycięzcy polskiego klasyka wezmą udział w trzeciej rundzie FIA ERC, która w dniach 19-21 maja odbędzie się w Mikołajkach.

Obsada tegorocznego Rajdu Polski wygląda kapitalnie. Na listach startowych widnieją nazwiska zawodników, którzy sięgali po triumfy w Rajdowych Mistrzostwach Europy, jak i w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC.

Jako „zerówka” w Rajdzie wezmą też udział Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak.

Źródło: Informacja prasowa

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi