KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank
F1 Grand Prix of Australia - Final Practice

„Super DRS” Red Bulla daje im ogromną przewagę



Jeżeli oglądaliście GP Australii to widzieliście z jaką łatwością Max Verstappen wyprzedził Lewisa Hamiltona. To zasługa „Super DRS-u”, który nie ma sobie równych w stawce F1.

Wygląda na to, że Adrian Newey znów wpadł na pomysł, który zadziwia innych inżynierów. Tył bolidu i tylne skrzydło Red Bulla są tak skonstruowane aerodynamicznie, że pozwalają zwiększyć efekt działania systemu DRS. I nie chodzi tylko o wyprzedzanie na torze, ale również podczas kwalifikacji, gdy DRS można używać dowolnie.

„Jest to przewaga, która według inżynierów w padoku jest warta od 2 do 3 dziesiątych sekundy na okrążeniu w porównaniu z innymi ekipami, również jadącymi z DRS-em. Ten Super-DRS Red Bulla daje ogromną przewagę” – mówi dziennikarz Sky Sports, Ted Kravitz.

„Jeżeli weźmiemy pod uwagę, że na niektórych torach cała przewaga Red Bulla to 2-3 dziesiąte sekundy, to dodatkowy zysk z DRS-u robi się jeszcze ważniejszy. Nie sądzę jednak, że wszystko bierze się z DRS-u. Mają świetny samochód, bardzo wydajny aerodynamicznie, dobrze zaprojektowany. Ale ten DRS może im dawać połowę przewagi” – dodaje dziennikarz.



Nawet bez DRS-u jednak, Red Bull ma świetne prędkości na prostych. W połączeniu z DRS-em tworzy to podwójny efekt, które doświadczył wczoraj Lewis Hamilton. Jadącego na prowadzeniu Anglika z ogromną łatwością wyprzedził Max Verstappen.

„Jego samochód był tak szybki, że wyprzedził mnie w połowie prostej, a na końcu był wiele metrów z przodu, jakieś 10 przed zakrętem. Nie wiem jakim cudem są tak szybcy na prostych – to szalone” – mówił Lewis Hamilton.

Red Bull to jednak nie tylko proste, na co zwracają uwagę inni zawodnicy.

„Dominuje wszędzie – w każdej partii toru i w każdej sesji. W wolnych i średnich zakrętach. Mają przewagę w zarządzaniu oponami, mogą bardziej atakować krawężniki” – wylicza Carlos Sainz.



Red Bull wygrał wszystkie dotychczasowe wyścigi F1 w sezonie 2023 i dopiero wczoraj zdarzyło się, by kierowca ekipy z Milton Keynes nie znalazł się na podium.

W klasyfikacji generalnej konstruktorów Red Bull ma 58 punktów przewagi nad Astonem Martinem.

Poz. ZespółPkt
1blankRedBull Racing RBPT860
2blank Mercedes409
3blankFerrari406
4blankMcLaren Mercedes302
5blankAston Martin Aramco Mercedes280
6blankAlpine Renault120
7blankWilliams Mercedes28
8blankAlphaTauri RBPT25
9blankAlfa Romeo Ferrari16
10blankHaas Ferrari12

Źródło: planetf1.com
fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi