KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Wyniki

1 - GP AUSQTRALIA F1/2023 - GIOVEDI’ 30/03/2023

Leclerc sarkastycznie o „pomocy” Sainza, ale też krytycznie o swojej jeździe. A co z tym deszczem?



Charles Leclerc nie może być zadowolony z 7. miejsca w kwalifikacjach do Grand Prix Australii. Do tak niskiej pozycji przyczyniły się błędy zespołu, kierowcy i… jego partnera z zespołu.

Po piątkowych treningach eksperci szacowali, że Ferrari ma drugi bolid jeżeli chodzi o kwalifikacje i traci do Red Bulla mniej niż 0,2 sekundy. Być może, gdyby ekipa z Maranello „złożyła” wszystko w dzisiejszej czasówce, taki wynik byłby możliwy.

„W Q1 i Q2 nie czułem tego. Nie jechałem dobrze, nie udawało mi się wszystkiego składać i to była moja wina. Jeździłem gównianie. W Q3 wreszcie poczułem się lepiej w samochodzie, dość pewnie i mogłem poskładać wszystko do kupy” – mówi Leclerc.

„W pierwszym przejeździe w Q3, było trochę mojej winy, a w Q3 nie ma już miejsca na błędy” – dodaje kierowca Ferrari.



Nie pomógł też jego partner z zespołu.

„Wielkie dzięki dla Carlosa za tunel aerodynamiczny, nabrałem tam trochę prędkości, to zawsze miłe” – mówił Charles i był to oczywisty sarkazm bowiem Sainz przeszkodził mu na decydującym okrążeniu.

„Niestety nie wiem co się stało w drugim przejeździe w Q3. Czy to był błąd w komunikacji z Carlosem czy coś innego, ale znalazłem się za nim na cały pierwszy sektor, co nie było zbyt dobre, gdyż on dogrzewał opony. Musimy to przeanalizować wspólnie z zespołem” – powiedział Leclerc.

Sainz dogrzewający opony to błąd, który można przypisać zespołowi i nie była to jedyna wpadka Ferrari. Zespół z Maranello był przekonany, że w drugiej połowie Q3 spadnie deszcz i dlatego czerwone bolidy wyjeżdżały na tor bardzo wcześnie.



Degradacja opon była mała więc Leclerc miałby jeszcze czas i możliwość poprawienia czasu. Niestety, zabrakło czegoś innego.

„Nie miałem już paliwa na drugie szybkie kółko. Baliśmy się deszczu więc zdecydowaliśmy się na wyjazd na jedno okrążenie” – zdradził Monakijczyk.

W trakcie wyścigu dwukrotnie słyszeliśmy komunikaty z Ferrari, w których zespół mówił, że „za 4 minuty spadnie deszcz”. W godzinę po kwalifikacjach tor nadal był suuchy.

Mimo tych niepowodzeń, Leclerc stara się zachować optymizm.

„Myślę, że ustawienia naszego samochodu bardziej skupiają się na wyścigu. Nie usprawiedliwia to jednak naszego 7. miejsca ziś” – mówi Leclerc.

Źródła: planetf1.com, f11.com
fot. Scuderia Ferrari Press Office



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi