KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
audi prezentuje

Audi prezentuje w Chinach projekt bolidu Formuły 1



W dniach od 18 do 27 kwietnia, Audi po raz pierwszy prezentuje w Chinach swój projekt Formuła 1. Demonstracyjny bolid F1 z efektownym Audi Launch Livery, jest centralnym elementem ekspozycji marki na targach Auto Shanghai. Markus Duesmann, prezes zarządu AUDI AG, podczas konferencji prasowej przedstawił postępy projektu.

Audi, pod hasłem „F1 Power made in Germany”, przygotowuje się do wejścia do najwyższej klasy sportów motorowych. Od 2026 roku, z własnym zespołem fabrycznym i jednostką napędową opracowaną w Niemczech, cztery pierścienie będą startować w Mistrzostwach Świata FIA Formuły 1. „Sport motorowy jest integralną częścią naszego DNA” – powiedział podczas Auto Shanghai Markus Duesmann, prezes zarządu AUDI AG. Jesteśmy przekonani, że nasze zaangażowanie w Formułę 1 wzmocni sportowe ukierunkowanie Audi. Ta najbardziej znana seria wyścigowa stale zwiększa swój globalny zasięg, zwłaszcza wśród młodych grup docelowych i na naszym najważniejszym rynku sprzedaży: w Chinach.” Niestety, z powodu pandemii, po raz czwarty z rzędu nie mogło się odbyć Grand Prix Chin na Shanghai International Circuit. Audi zatem chociaż w ten sposób chce dać chińskim fanom Formuły 1 przedsmak przyszłego zaangażowania w najwyższą klasę sportów motorowych.

„Projekt związany z wejściem Audi do Formuły 1 w ostatnich miesiącach naprawdę nabrał rozpędu” – mówi Oliver Hoffmann, członek zarządu AUDI AG ds. rozwoju technicznego. „W tej chwili trwają zaawansowane prace koncepcyjne i powstają fundamenty naszego układu napędowego na sezon 2026. Przywiązujemy dużą wagę do prac nad szczegółami, na przykład nad materiałami lub technologiami produkcji, a także skupiamy się na tematach takich jak zarządzanie energią hybrydowego układu napędowego. Wydajność jest kluczowym czynnikiem sukcesu zarówno Formuły 1, jak i mobilności przyszłości. Mam nadzieję, że nasze prace dadzą pozytywne rezultaty obu tym dziedzinom”- dodaje Hoffmann.



Cennych wniosków w zakresie rozwoju, konfiguracji stanowiska badawczego i walidacji przyrządów pomiarowych, dostarcza jednocylindrowy silnik, który od końca 2022 r. znajduje się w eksploatacji testowej. Pierwszy hybrydowy zespół napędowy, składający się z silnika spalinowego, silnika elektrycznego, akumulatora i elektroniki sterującej, ma być uruchomiony na stanowisku badawczym jeszcze w tym roku. Stanowić on będzie podstawę przyszłej koncepcji pojazdu. Ponadto, do standardu Formuły 1 podniesiony zostanie dynamiczny symulator w Neuburgu, co pozwoli na dalszą kontynuację prac nad nową jednostką napędową Audi.

Tymczasem w Neuburgu nad Dunajem pełną parą idzie budowa zespołu specjalistów skupionego pod szyldem spółki celowej Audi Formula Racing GmbH. Na jej pokładzie znajduje się już ponad 260 ekspertów. Trzon zespołu rozwojowego stanowią doświadczeni pracownicy Audi Sport i Audi, posiadający wieloletnią, różnorodną wiedzę w zakresie zelektryfikowanych sportów motorowych. Dodatkowo zatrudniono specjalistów z zewnątrz z doświadczeniem w Formule 1, którzy w ukierunkowany sposób wzmacniają zespół. Do końca roku rozbudowa kadrowa powinna zostać zakończona i zespół będzie liczył ponad 300 pracowników.

W tym samym czasie na potrzeby projektu Formuły 1 rozbudowywane jest Centrum Kompetencji Sportów Motorowych w Neuburgu. W nowym budynku o powierzchni około 3000 metrów kwadratowych, w drugiej połowy roku instalowane będą dodatkowe stanowiska testowe do rozwoju jednostki napędowej. Modułowa konstrukcja pozwoli na ich uruchomienie jeszcze przed finalnym ukończeniem prac wykończeniowych w budynku, co planowane jest na początek 2024 roku.

 

Obiekt będzie neutralny pod względem emisji CO2 i zaopatrywany w ciepło pochodzące z odpadów przemysłowych i zieloną energię elektryczną z elektrowni wodnych. FIA, światowy organ zarządzający serią Formuła 1, przyznał obiektowi trzygwiazdkowy znak jakości ekologicznej, najwyższe wyróżnienie za ochronę środowiska i zrównoważony rozwój. Celem Audi jest dalsze dostarczanie neutralnej pod względem emisji CO2 energii dla projektu Formuły 1 oraz stworzenie w tym miejscu odnawialnego źródła energii.

Zrównoważony rozwój odgrywa ważną rolę w najwyższej klasie sportów motorowych. Przepisy, które będą obowiązywać od 2026 roku, koncentrują się na większej elektryfikacji. Elektryczny układ napędowy (MGU-K) będzie miał wtedy prawie taką samą moc jak silnik spalinowy. Wysoko wydajne, turbodoładowane silniki 1.6 l., będą zasilane zrównoważonym paliwem syntetycznym. Dzięki otwartej rywalizacji, Formuła 1 jest kołem zamachowym zarówno dla elektromobilności, jak i dla zrównoważonych e-paliw. Ponadto, ta najbardziej znana na świecie seria wyścigowa, również postawiła sobie za cel bycie neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 roku.

Nacisk na zrównoważony rozwój i efektywność kosztową w postaci limitu budżetowego, tzw. „cost cap”, były ważnymi czynnikami wejścia Audi do Formuły 1, które zostało oficjalnie ogłoszone pod koniec sierpnia 2022 roku. Jako partnera strategicznego do wdrożenia fabrycznego zespołu Audi w Formule 1 od roku 2026, koncern z Ingolstadt wybrał doświadczony szwajcarski zespół wyścigowy Sauber.

Źródło: Informacja prasowa



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi