W tym tygodniu przedstawiałem Wam stawkę kierowców podstawowych wszystkich ekip na sezon 2023. A jak to wygląda z kierowcami rezerwowymi? Niemal wszystkie zespoły wskazały już tych, którzy mogą niespodziewanie wskoczyć do kokpitu.
Rola kierowców rezerwowych przez niektórych może być bagatelizowana, jednak kilka ostatnich lat pokazało, że mogą być oni bardzo ważnymi członkami zespołów – i nie chodzi tylko o pracę w symulatorze czy obowiązki marketingowe.
W każdym z trzech ostatnich sezonów przynajmniej raz potrzebne były usługi kierowców rezerwowych. Jak wiemy w tym gronie nie ma już w sezonie 2023 Roberta Kubicy, który dzięki rezerwie w Alfie pojechał 2 wyścigi za Kimiego Raikkonena w 2021 roku.
Już w tym sezonie w pogotowiu musiał być Felipe Drugovich, który do wczoraj nie wiedział, czy nie będzie musiał zastąpić Lance Strolla w kokpicie podczas GP Bahrajnu.
Zespoły niektórych swoich kierowców rezerwowych ogłaszały hucznie – na przykład Red Bull czy Mercedes, a inne po cichu jak Alpine czy Alfa Romeo.
Wśród zawodników rezerwowych mamy 5 zawodników z doświadczeniem w F1 Daniel Ricciardo, Antonio Giovinazzi, Mick Schumacher, Stoffel Vandoorne i Pietro Fittipaldi.
Tylko jedna ekipa nie potwierdziła oficjalnie swojego kierowcy rezerwowego, a w czterech ekipach mamy więcej niż 1 kierowcę w tej roli.
Oto zestawienie całego sezonu:
Zespół | Kierowca/Kierwowcy |
---|---|
Red Bull | Liam Lawson/Daniel Ricciardo |
Ferrari | Antonio Giovinazzi/Robert Schwartzman |
Mercedes | Mick Schumacher |
Alpine | Jack Doohan |
McLaren | Mick Schumacher/Alex Palou |
Alfa Romeo | Theo Pourchaire |
Aston Martin | Felipe Drugovich/Stoffel Vandoorne |
Haas | Pietro Fittipaldi |
AlphaTauri | Liam Lawson |
Williams | brak oficjalnie |
fot. Mercedes F1 Team
Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!
Wesprzeć stronę możesz też na Tipo, Patronite i YouTube. Dziękuję!