KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Wyniki

Bahrajn 2023 piątek

Kto jeszcze kryje tempo, a kto ma poważne problemy? Jak mocny w Bahrajnie jest Aston?



Coraz więcej wskazuje na to, że fantastyczne czasy Astona Martina podczas testów i 1. treningu nie są jedynie pokazówką ze strony Astona Martina, choć główni zainteresowani póki co raczej studzą emocje.

Wyniki

 

Pierwszy trening:

Wyniki 1 treningu gp bahrajnu 2023

Skrót:



Drugi trening:

Drugi trening F1 Bahrajn 2023

Skrót:

Czasy sektorów 2. treningu:

vklndvd

Prędkości w 2. treningu:



predkosci 2023 bahrain
fot. Albert Fabrega

Opony

Oto różnice pomiędzy poszczególnymi mieszankami, odnotowane przez Pirelli:

opony bahrajn po piątku

Ode mnie

 

Choć i w pierwszym treningu Fernando Alonso zajął 2. miejsce, to przede wszystkim, oceniając formę ekip trzeba dziś wziąć pod uwagę rezultaty drugiej sesji, rozgrywanej w bardziej reprezentatywnych warunkach.

Aston

Staram się być ostrożnym w przewidywaniu tempa poszczególnych ekip, zwłaszcza tych, które jeszcze kilka miesięcy temu potrafiły odpadać w Q1. Nie da się jednak nie być pasażerem „Alonso hype train” po piątku. Świetne czasy w obu sesjach to jedno – można je łatwo zrobić dając „wszystko” co się ma.



Nieco bardziej miarodajne było zazwyczaj tempo wyścigowe. I w nim Aston Martin – podobnie jak podczas testów – również jest bardzo mocny. Alonso miał czasy gorsze od Maxa Verstappena na przestrzeni 13 okrążeń gorsze o zaledwie 0,02 sekundy. To pokazuje, że Aston poważnie namiesza w czołówce.

Jutro trudno spodziewać się innego scenariusza niż walka Astona Martina o pierwsze dwa rzędy. Jest jednak jedno „ale”. Mieć bardzo szybki samochód to jedno, ale trzeba to jeszcze umieć wykorzystywać. Ferrari pokazało, że to nie takie proste.

Jeżeli mowa o ekipie z Silverstone to nie da rady przemilczeć tematu Lance Strolla. Kanadyjczyk boryka się ze świeżą kontuzją i nie jest w pełni sił. Nie może nawet wykonywać poleceń na torze i traci dużo do Alonso. Ale zielone światło do startu w wyścigu dostał i jak widać, nie zamierza odpuścić.

Red Bull

Z pewnością chowają nieco tempa i choć Max Verstappen narzekał dziś nieco na zachowanie samochodu to nadal są zdecydowanymi faworytami na jutro. Auto Red Bulla jest bardzo stabilne i śwetnie spisuje się w każdych warunkach. W ekipie z Milton Keynes są go tak pewni, że dziś pozwalali sobie na eksperymenty.

Ciekawa będzie różnica między Perezem a Verstappenem. W zespole deklarują, że auto lepiej pasuje obu kierowcom.

Ferrari

Wyniki są średnie, w pierwszym treningu mieliśmy nieudany eksperyment z tylnym skrzydłem, ale Ferrari będzie groźne. Dane z toru mówią, że to zespół najbardziej kryjący swoje tempo spośród wszystkich zespołów.

Myślę, że jutro będzie walka o drugi rząd z Astonem.

Mercedes…

… ma problemy. I to spore. Nie przesadzał George Russell stawiając swoją ekipę na 4. miejscu w stawce. Tak to obecnie wygląda. I choć zaprzeczają, że przygotowują wariant B swojego samochodu, to trudno w to uwierzyć. Wygląda na to, że próby reanimacji obecnej koncepcji nie udały się.



Środek stawki

Dużą niewiadomą będzie Alpine, które dotychczas nie zachwycało w żadnym aspekcie, ale może trochę chować swojego tempa. Obstawiam jednak, że w walce w czołówce się nie wmieszają.

W tej grupie powinien być też McLaren, który znów ma problemy z hamowaniem. Podejrzewam, że znów będą walczyć w Alpine.

W tej grupie umieściłbym też Haasa i Alfę Romeo.

Tył stawki

Treningi nie wyglądają dobrze dla AlphaTauri i Williamsa. Wygląda na to, ze te ekipy będą walczyć o to, by nie być jutro na ostatnim miejscu.

Vlog

 

Zapraszam do dyskusji na temat dzisiejszych treningów i przewidywań na jutro. Startujemy o 21:30!

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Wesprzeć stronę możesz też na Tipo, Patronite i YouTube. Dziękuję!



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Abu Zabi

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi