KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
2023 Bahrain Grand Prix, Saturday - LAT Images

Mercedes z tej koncepcji niewiele już wyciśnie – będzie radykalna zmiana



6. i 7. miejsce Mercedesów we wczorajszych kwalifikacjach do Grand Prix Bahrajnu to nie jest wynik, na jaki liczono w Brackley. Nikt już nie kryje – będzie konieczna zmiana całej filozofii bolidu.

Mercedes w 2022 roku – na początku nowej ery technologicznej w Formule 1 – Mercedes zaskoczył wszystkich swoim bardzo szczupłym bolidem w koncepcji „zero sidepods”. Samochód powodował jednak bardzo dużo problemów, doświadczając mocnego porpoisingu.

Mercedes na wielu polach pracował nad wyeliminowaniem tego zjawiska – również wymuszając zmiany przepisów w sezonie 2022 i na sezon 2023. Ekipa mocno pracowała nad ratowaniem tej koncepcji i liczyła na to, że w tym roku uda się zniwelować stratę do rywali.

Niestety, pierwsze kwalifikacje sezonu pokazują, że Mercedes nie zyskał miejsca w stawce. Być może strata do Ferrari czy Red Bulla jest na podobym poziomie, ale przed ekipę z Brackley wskoczył Aston Martin, wzorujący się na koncepcjach wykorzystywanych przez Ferrari i Red Bulla.



To przelało czarę goryczy.

„Nie sądzę żeby ten pakiet mógł być kiedyś konkurencyjny. Daliśmy z siebie wszystko w czasie zimy i teraz musimy się po prostu przegrupować – usiąść z inżynierami. Nie są oni zamknięci na jeden dogmat, nie mamy świętych krów i zdecydujemy, w którym kierunku rozwoju chcemy podążać by ponownie być konkurencyjnymi, by wygrywać wyścigi” – mówi Toto Wolff, cytowany przez racefans.net.

„Jestem pewien, że w tym sezonie moglibyśmy wygrywać, ale musimy patrzeć w średnio i długoterminową perspektywę i podjąć decyzje” – dodaje szef Mercedesa.

Przyznaje on, że rywalom udało się osiągnąć większy postęp z wykorzystaniem innych koncepcji.

„Spełniliśmy nasze założenia, daliśmy tej koncepcji najlepszą szansę. W tym momencie patrzymy na stoper i to co widzimy nie jest wystarczające. Nie mamy też wystarczającej siły docisku by znaleźć łatwe rozwiązanie by to poprawić” – mówi Wolff.

blank

Szef ekipy z Brackley nie zamierza jednak szukać winnych i przeprowadzać zmian w departamencie technicznym Mercedesa.

„W tym zespole winimy problem, a nie osobę. Koniec końców to ja ponoszę za wszystko odpowiedzialność więc musiałbym wyrzucić siebie. Mamy wszystkie składniki by odnosić sukcesy – ludzi i infrastrukturę, która zdobyła 8 mistrzostw z rzędu. Pomyliliśmy się tylko w ubiegłym roku” – zaznacza Austriak.

Od jakiegoś czasu mówi się, że Mercedes przygotowuje już koncepcję auta podobną do tej, którą stosują Ferrari i Red Bull. Ekipa oficjalnie temu zaprzecza, ale mówi się, że nowy samochód Mercedesa może zostać przedstawiony już na Grand Prix Azerbejdżanu.

„Sądziliśmy, że możemy to naprawić, trzymając się tej koncepcji samochodu, ale to nie wypaliło. Teraz musimy przenieść naszą uwagę na pomysł, który według nas będzie lepszym kierunkiem rozwoju. Wiemy na podstawie danych, gdzie brakuje nam osiągów i gdzie mocni są nasi rywale” – dodaje.

Źródło wypowiedzi: racefans.net
fot. Mercedes F1 Team

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Wesprzeć stronę możesz też na Tipo, Patronite i YouTube. Dziękuję!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi