KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Promo 20% na Viaplay (12M)

logo-powrot-roberta

MENU:

Testy F1 w Bahrajnie

Harmonogram, transmisje, składy

blank
Kubica Orlen team

Kubica o „hypercarowych” opcjach – na 2023 i kolejne lata



Robert Kubica jest już po pierwszym wyścigu w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. W tym sezonie najważniejszym startem dla niego będzie 24h Le Mans. Czy planuje dodatkowe wyścigi w tym roku i co z przejściem do kategorii Hypercar?

Sezon 2023 Robert spędza w prototypie LMP2, którym jeździ 3 rok. Jeszcze w połowie ubiegłego roku mówiło się, że może on przejść do kategorii Hypercar – najwyższej w WEC.

W rozmowie z Mikołajem Sokołem dla sokolimokiem.com, Robert mówi, że przez pewien czas był to plan możliwy. Ostatecznie Polak musiał ponownie zdecydować się na kategorię LMP2. Wybrał belgijski zespół WRT, w którym jeździł w sezonie 2021 z sukcesami.



„Właśnie z powodu dużej niepewności plan Hypercar poszedł na bok, chociaż dość późno pojawiła się jeszcze jedna droga „hypercarowa” – ale według mnie była mało atrakcyjna, dlatego zdecydowałem się pozostać w LMP2. Uważam, że lepiej ścigać się w czołówce LMP2, niż czekać na auto i rozpoczynać z opóźnieniem sezon, który zresztą jest krótki. To tylko siedem wyścigów, Le Mans jest blisko – tak naprawdę w pierwszej części – a dla mnie to jest najważniejszy wyścig” – mówi Kubica dla sokolimokiem.com.

W przyszłym sezonie do kategorii Hypercar dołączą nowe ekipy, w tym Isotta Fraschini (hypercar), BMW (LMDh), Lamborghini (LMDh), Acura (LMDh) i Alpine. Robert w swoim stylu unika konkretnych odpowiedzi, pytany o program na sezon 2024.

„Tak jak powiedziałem, temat Hypercarów pokazuje się już od 12 miesięcy i nie jest tak, że nic się nie dzieje. Ale w ubiegłym roku było łączenie przez Premę z Lamborghini, teraz mówisz, że jest łączenie przez WRT z BMW. Tak naprawdę żadna z tych marek nie jest tą, z którą miałem jeździć w tym roku, ponieważ oni jeszcze nie startują w tym sezonie” – mówi Kubica. Podkreśla on że, więcej będzie wiadomo po 24h Le Mans.



Kubica nie planuje startów w innych seriach, skupiając się na WEC i przygotowaniu programu na sezon 2024.

Wygląda zatem na to, że czeka nas teraz kilka miesięcy oczekiwania na wieści o programie Roberta. Jeżeli jednak rzeczywiście trafi do Hypercarów, powinniśmy otrzymać informacje o tym w lecie.

Cały wywiad z Robertem na temat WEC przeczytacie tutaj.

Mój komentarz do tych słów Roberta:

Źródło: sokolimokiem.com

fot. Prema Orlen Team



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 marca
godz. 08:55 – Trening F3
godz. 12:30 – FP1 F1
godz. 14:00 – Kwalifikacje F3
godz. 16:00 FP2 F1

Sobota, 4 marca
godz. 10:15 – 1. wyścig F3
godz. 12:30 – FP3 F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 5 marca
godz. 09:50 – 2. wyścig F3
godz. 16:00 – Wyścig F1

Najbliższy start Kubicy

6h Portimao

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi