KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
Kubica Orlen team

Kubica o „hypercarowych” opcjach – na 2023 i kolejne lata



Robert Kubica jest już po pierwszym wyścigu w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. W tym sezonie najważniejszym startem dla niego będzie 24h Le Mans. Czy planuje dodatkowe wyścigi w tym roku i co z przejściem do kategorii Hypercar?

Sezon 2023 Robert spędza w prototypie LMP2, którym jeździ 3 rok. Jeszcze w połowie ubiegłego roku mówiło się, że może on przejść do kategorii Hypercar – najwyższej w WEC.

W rozmowie z Mikołajem Sokołem dla sokolimokiem.com, Robert mówi, że przez pewien czas był to plan możliwy. Ostatecznie Polak musiał ponownie zdecydować się na kategorię LMP2. Wybrał belgijski zespół WRT, w którym jeździł w sezonie 2021 z sukcesami.



„Właśnie z powodu dużej niepewności plan Hypercar poszedł na bok, chociaż dość późno pojawiła się jeszcze jedna droga „hypercarowa” – ale według mnie była mało atrakcyjna, dlatego zdecydowałem się pozostać w LMP2. Uważam, że lepiej ścigać się w czołówce LMP2, niż czekać na auto i rozpoczynać z opóźnieniem sezon, który zresztą jest krótki. To tylko siedem wyścigów, Le Mans jest blisko – tak naprawdę w pierwszej części – a dla mnie to jest najważniejszy wyścig” – mówi Kubica dla sokolimokiem.com.

W przyszłym sezonie do kategorii Hypercar dołączą nowe ekipy, w tym Isotta Fraschini (hypercar), BMW (LMDh), Lamborghini (LMDh), Acura (LMDh) i Alpine. Robert w swoim stylu unika konkretnych odpowiedzi, pytany o program na sezon 2024.

„Tak jak powiedziałem, temat Hypercarów pokazuje się już od 12 miesięcy i nie jest tak, że nic się nie dzieje. Ale w ubiegłym roku było łączenie przez Premę z Lamborghini, teraz mówisz, że jest łączenie przez WRT z BMW. Tak naprawdę żadna z tych marek nie jest tą, z którą miałem jeździć w tym roku, ponieważ oni jeszcze nie startują w tym sezonie” – mówi Kubica. Podkreśla on że, więcej będzie wiadomo po 24h Le Mans.



Kubica nie planuje startów w innych seriach, skupiając się na WEC i przygotowaniu programu na sezon 2024.

Wygląda zatem na to, że czeka nas teraz kilka miesięcy oczekiwania na wieści o programie Roberta. Jeżeli jednak rzeczywiście trafi do Hypercarów, powinniśmy otrzymać informacje o tym w lecie.

Cały wywiad z Robertem na temat WEC przeczytacie tutaj.

Mój komentarz do tych słów Roberta:

Źródło: sokolimokiem.com

fot. Prema Orlen Team



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi