KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Fernando Alonso, Aston Martin AMR23

FIA przyjrzy się przepisom, które wywołały kontrowersje z karą dla Alonso



Wczorajsze absurdalne decyzje sędziów w sprawie kary dla Fernando Alonso stały się przyczyną dyskusji nad prawidłowością obecnie obowiązujących zasad. FIA zapowiedziała, że się im przyjrzy.

Fernando Alonso źle ustawił się na starcie do GP Arabii Saudyjskiej, za co wymierzono mu karę 5 sekund. Hiszpan odbył ją podczas pit-stopu, ale po wszystkim sędziowie zorientowali się, że Alonso stał za krótko na stanowisku serwisowym bez interwencji zespołu.

Już po ceremonii podium odebrano mu 100. podium w karierze, wymierzając karę 10 sekund. Awansował na nie George Russell, który dojechał 5,1 sekund za Fernando. 10,3 sekundy za Alonso był Hamilton i zabrakło mu właśnie 0,3 sekundy by być przed Hiszpanem.



Dopiero 3 godziny po zakończeniu wyścigu opublikowane zostało uzasadnienie kary dla Hiszpana, z którego wynikało, że odbycie kary przez Alonso podczas pit-stopu na 19. okrążeniu zostało sprawdzone od razu przez zespół sędziów na torze oraz przez zdalne centrum sędziów w Genewie, wprowadzone przez FIA w ubiegłym roku do pomocy sędziom na torze. Obie te instytucje uznały, że karę kierowca Astona Martina odsłużył prawidłowo.

Dopiero na ostatnim okrążeniu wyścigu sędziowie otrzymali doniesienia z centrum kontroli, że kara mogła zostać odbyta nieprawidłowo i zajęto się tym. Sędziom pokazane zostało nagranie, na którym wyraźnie widać, że mechanik z podnośnikiem z tyłu bolidu dotyka auta Astona Martina od razu po podjechaniu przez nie na stanowisko serwisowe. Sędziowie uznali, że wyczerpuje to pojęcie „pracy nad autem”, zawarte w przepisach. W związku z tym należy się kara.

Po tym, jak Aston Martin przedstawił nowe dowody w sprawie – nagrania 6 innych przypadków, gdy samochodu dotykano bez wymierzenia kary. Uznano również, że nie ma podstaw przepisowych i umownych, by uznać dotykanie samochodu za „pracę nad nim”.



Rzecznik FIA zakomunikował w poniedziałek, że podczas najbliższego posiedzenia Komitetu Doradczego do spraw sportowych FIA, które odbędzie się w czwartek, 23 marca, władze przyjrzą się obowiązującym przepisom i będą dążyć do usunięcia wszelkich nieścisłości z przepisów.

„To otwarte podejście FIA by analizować i poprawiać własną działalność jest częścią trwającej w FIA misji, by sprawić, że sport będzie sprawiedliwy i transparentny” – czytamy w komunikacie.

Można się domyślać, że słowo „working” zostanie zastąpione przez „touching”, co powinno całkowicie rozwiać wątpliwości w przyszłości na temat prawidłowego odbycia kary przez kierowcę.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi