KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Lance Stroll, Aston Martin AMR23

Cała stawka w 1,7 sekundy. Kto poprawił się najbardziej?



Pierwsze kwalifikacje sezonu 2023 Formuły 1 potwierdziły nam, że stawka jeszcze bardziej się spłaszczyła. Wszyscy poprawili się w porównaniu z ubiegłym rokiem ale jedna ekipa o aż prawie 2,5 sekundy.

Wreszcie dostaliśmy godną analizy próbkę tempa wszystkich ekip Formuły 1 i możemy porównać je z ubiegłorocznymi kwalifikacjami do GP Bahrajnu. Dane dla kibiców Formuły 1 mogą być pocieszające.

*Pod uwagę poniżej biorę tylko najlepszy czas danego zespołu:
Red Bull: 1:29.708
Ferrari: 1:30:00
Aston Martin: 1:30.336
Mercedes: 1:30.340
Haas: 1:30.809
Alpine: 1:30.914
McLaren: 1:31.381
AlphaTauri: 1:31.400
Alfa Romeo: 1:31.443
Williams: 1:31.461



Całą stawkę F1 dzieliło na dość długim torze, jakim jest Bahrajn tylko 1,753 sekundy. Największe różnice mamy w czołówce – Red Bulla od Ferrari dzieliło wczoraj prawie 0,3 sekundy. Potem mamy ponad 0,3 sekundy przerwy i kolejne ekipy.

8 zespołów od 3 do 10 miejsca dzieli tylko 1,1 sekundy. Biorąc pod uwagę cztery najgorsze wczoraj ekipy, różnica między nimi to… 0,08 sekundy!

Oto zestawienie:
Red Bull 0.000
Ferrari +0.292
Aston Martin +0.628
Mercedes +0.632
Haas +1.101
Alpine +1.206
McLaren +1.673
AlphaTauri +1.692
Alfa Romeo +1.735
Williams +1.753

A przed rokiem?

 

Widać, jak ogromny postęp zrobił Aston Martin. W porównaniu z kwalifikacjami w sezonie 2022, zyskali teraz aż 2.441 sekundy! Drugi z zespołów, które poprawiły się najbardziej to Williams, którego zysk jest połowę mniejszy niż Astona.

blank

Sporo zyskał też Red Bull – prawie sekundę. Podpobny zysk zanotowały Mercedes, Alpine, Haas, McLaren i Ferrari. Zdecydowanie najmniejszy progres wykonały AlphaTauri i Alfa Romeo.

Największy zysk w porównaniu z sezonem 2022:
Aston Martin -2.441
Williams -1.203
Red Bull -0.973
Mercedes -0.708
Alpine -0.707
Haas -0.652
McLaren -0.627
Ferrari -0.558
AlphaTauri -0.235
Alfa Romeo -0.117

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

fot. Aston Martin F1 Team

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Wesprzeć stronę możesz też na Tipo, Patronite i YouTube. Dziękuję!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi