KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
2023 Bahrain Grand Prix, Saturday - LAT Images

Alonso zadowolony, Hamilton cieszy się tempem Astona, Russell wyszedł z szoku



Niektórzy byli bardzo zadowoleni, inni tylko umiarkowanie, a reszta liczy na poprawę w jutrzejszym wyścigu. Zapraszam do przeczytania wypowiedzi większości kierowców po dzisiejszych kwalifikacjach!

Max Verstappen (Red Bull) P1: „Wczoraj mieliśmy trudny początek weekendu, nie mogłem znaleźć swojego rytmu. W kwalifikacjach udało nam się wszystko dobrze poskładać. Bardzo cieszę się, że udało mi się sięgnąć po podium i że znów mamy bardzo mocny samochód. Dobrze, że Checo jest tuż za mną. nie mogę doczekać się jutra” – powiedział Max Verstappen.

Sergio Perez (Red Bull) P2: „To były bardzo zaciętej walki przez wszystkie segmenty. Rywalizacja jest bardzo wyrównana. Nie byłem w 100% zadowolony jeżeli chodzi o balans. Przygotowywaliśmy się bardziej pod wyścig. Mam nadzieję, że będziemy mieli bardzo dobre tempo wyścigowe”.

Charles Leclerc (Ferrari) P3: „Chcieliśmy walczyć o pole position, choć nie spodziewaliśmy się tego po testach. Jeżeli chodzi o tempo wyścigowe to jesteśmy w gorszej sytuacji niż Red Bull. Lepiej startować z 3. miejsca ze swieżymi oponami niż z 2. na używanych więc podjęliśmy taką decyzję strategiczną. Mam nadzieję, że w wyścigu również będziemy blisko, ale mocne są też Mercedes i Aston Martin”.



Carlos Sainz (Ferrari) P4: „Dziś zrobiliśmy krok naprzód jako zespół. Przygotowanie do kwalifikacji nie było dla mnie łatwe, wczoraj nie zaliczyłem czystego dnia, ale dobrze dziś zareagowaliśmy. Straciłem trochę w drugim sektorze, ale oprócz tego ogólnie odczucia były lepsze. Teraz nie możemy doczekać się jutra. Będziemy walczyć do ostatniego okrążenia i postaramy się dowieźć dobry rezultat by dobrze zacząć sezon”

Fernando Alonso (Aston Martin) P5: „Pole position było nieco zbyt optymistycznym założeniem. Naszym celem było być w pierwszej 5-tce, a przed weekendem chcieliśmy po prostu obu aut w Q3. Mamy 5. miejsce i spodziewaliśmy się tej pozycji. Jestem ekstremalnie zadowolony, a jednocześnie zaskoczony. Wierzę w ten projekt i nasz dział techniczny. To bardzo utalentowane osoby, które będą pracować w nowych fabrykach. Wierzę, że Aston Martin będzie walczył o tytuł w przyszłości. Wiedziałem jednak, że to wymaga czasu. Potrzebujemy sezonu by rozwinąć samochód i nasz projekt. Samochód, który przedstawiliśmy jest bardzo podstawową konstrukcją. To dobra baza do rozwoju w przyszłości”.

George Russell (Mercedes) P6: „Wczoraj przeżyliśmy szok. Nie wiedzieliśmy, dlaczego straciliśmy aż tyle osiągów. Dokonaliśmy jednak pewnych zmian i przekroczyły one nasze oczekiwania. To pozytyw. Realistycznie patrząc, jesteśmy tam, gdzie spodziewaliśmy się być po testach. Trzy czwarte ubiegłego sezonu spędziliśmy na rozwiązywaniu problemów i zrozumieniu porpoisingu i tego, jaka jest charakterystyka samochodu. Teraz mamy samochód, którym jeździ się przyjemnie i nie podskakuje. Dzięki temu możemy skupić się na poprawianiu jego osiągów. Musimy skupić się na walce o 3. miejsce. Ferrari było bardzo szybkie w kwalifikacjach, ale gorzej radzą sobie w wyścigach, a nie jesteśmy daleko od nich”.



Lewis Hamilton (Mercedes) P7: „Obudziłem się dziś z myślą, że będziemy znacznie dalej niż jesteśmy. To, że obaj jesteśmy w Q3 jest świetne. Wykonaliśmy sporo pracy, pracowaliśmy w nocy z inżynierami oraz w fabryce i zrobiliśmy krok naprzód. Samochód zachowywał się żwawiej niż rano i byliśmy w zupełnie innym miejscu niż wczoraj. W kwalifikacjach było nieco gorzej, ale mam nadzieję, że dzięki temu jutro w wyścigu będzie lepiej. Jestem szczerze szczęśliwy z powodu Astona Martina. To niesamowite widzieć ich postęp, kroki, które podjęli. Cieszę się, że Fernando jest wysoko. Jest tu dłużej ode mnie i dobrze mieć go ponownie w czołówce. Jestem pewien, że będziemy mieli dobre wyścigi.”

Lance Stroll (Aston Martin) P8: „Samochód jest znacznie bardziej stabilny i zbalansowany w wejściach w zakręty, przyjazny kierowcy. Była więc dobra przyczepność. Tempo wyścigowe również mamy dobre. Moje samopoczucie związane z ręką poprawia się o 10% dziennie. Pierwszego dnia nie czułem palców. Ale w samochodzie jest dobrze”.

Esteban Ocon (Alpine) P9: „Dobrze było wyjechać i wreszcie przycisnąć samochód by zobaczyć na co go stać. Dojście do Q3 to zdecydowanie dobry sposób na rozpoczęcie sezonu. Jesteśmy zadowoleni z postępu, jaki uczyniliśmy od testów. Dziś mieliśmy najlepszy samochód od początku roku. Rywale przed nami są szybcy więc czeka nas sporo pracy. Celem są punkty”.

Nico Hulkenberg (Haas) P10: „Nie było to perfekcyjne Q3, ale myślę, że nie zepsuje mi to humoru. Uważam, że wynik jest całkiem konkretny – byłem dość zadowolony z tego, że byłem w stanie wykonać takie okrążenia. Widzieliśmy już wczoraj, że na jednym okrążeniu jesteśmy konkurencyjni, ale prawdziwy test przyjdzie jutro. Jesteśmy skupieni, ale spodziewam się naprawdę twardej walki, której nie mogę się doczekać”.

blank

Lando Norris (McLaren) P11: „Chyba realistycznie możemy być zadowoleni z 11. miejsca w pierwszych kwalifikacjach sezonu. Chyba wycisnęliśmy wszystko z samochodu. Może była dziesiąta sekundy więcej, ale i tak nic by mi to nie dało. Kwalifikacje były trudne, było bardzo blisko między wszystkimi w środku stawki czy nawet między samochodami w czołówce. Czeka nas długi wyścig, a na tym torze można wyprzedzać więc zobaczymy”.

Kevin Magnussen (Haas) P17: „Zostałem złapany przez ruch w ostatnim zakręcie podczas drugiego przejazdu. Było bardzo blisko, ale przy tak zbitej stawce, nawet taka mała strata sprawia, że jest po wszystkim. Szkoda, ale wyścig jest jutro i postaram się by było lepiej. Mamy nad czym pracować”.

Oscar Piastri (McLaren), P18: „Oczywiście nie jest to sposób, w jaki chcieliśmy rozpocząć sezon. Czerwona flaga trochę nam przeszkodziła, a potem nie wykorzystałem drugiego zestawu opon. Była moja to pierwsza sesja kwalifikacyjna w Formule 1, a teraz czeka nas długi sezon. Odrobimy teraz pracę domową i zobaczymy, co możemy zrobić. Jutro jest nowy dzień”.

Nyck de Vries (AlphaTauri) P19: „Chcielibyśmy być wyżej dziś, ale nie mieliśmy opon w prawidłowym oknie. Ostatnie okrążenie w Q1 było kluczowe, ale niestety straciłem tył. Nasze dłuższe przejazdy wyglądają bardziej obiecująco, ale środek stawki jest bardzo blisko siebie więc musimy dać z siebie wszystko by zyskać pozycje”.

Źródło: Sky Sports F1, Informacje prasowe

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Wesprzeć stronę możesz też na Tipo, Patronite i YouTube. Dziękuję!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi