KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
F1 Grand Prix of Miami - Practice

Stawka na 2023 – poznajmy ich! #1: Wzrost i waga kierowców Formuły 1



Wiemy, że waga i wzrost kierowców nie są bez znaczenia w Formule 1. Jak przedstawiają się te parametry w przypadku aktualnej stawki F1?

Ci, którzy mówią, że Formuła 1 nie jest fizycznym sportem, lepiej niech sprawdzą poniższe dane. Zawodnicy tej serii muszą znosić wysokie przeciążenia, upał i być niesamowicie precyzyjnymi, zachowując przy tym bardzo niską wagę.

Wiemy, że by zapobiec ekstremalnemu odchudzaniu się zawodników F1, kilka lat temu FIA wprowadziła limit wagi, wynoszący 80 kg. Obejmuje on jednak nie tylko kierowcę i jego strój z kaskiem, ale również system HANS oraz fotel. Sprawia to, że kilku zawodników z obecnej stawki przekracza ten limit. A trzeba pamiętać, że im lżejszy kierowca, tym więcej pola manewru inżynierowie mają z rozłożeniem balastu.

Waga kierowców F1 w sezonie 2023 waha się pomiędzy 54 kg, a 78 kg. Najlżejszym zawodnikiem jest Yuki Tsunoda, a najcięższym Nico Hulkenberg.



Wzrost też jest istotny, choć najważniejszą kwestią jest by partnerzy z ekipy byli podobnego wzrostu. W tym sezonie będziemy mieli rekordowo niski duet zawodników – w Alpha Tauri. Tsunoda mierzy 159 cm, a Nyck de Vries 167 cm. Są oni dwoma najniższymi kierowcami w stawce. Najwyższymi są Alex Albon i Esteban Ocon, którzy mają 186.

Średni wzrost kierowcy F1 w sezonie 2023 to 177 cm, a średnia waga wynosi 68,3 kg. Z ciekawości, najmniejszy wskaźnik BMI mają Yuki Tsunoda, Esteban Ocon i Guanyu Zhou, a największy Nyck de Vries, Lewis Hamilton i Nico Hulkenberg.

Oto tabela ułożona od najniższego do najwyższego BMI, można ją jednak posortować „po swojemu”:

blank

KierowcaZespółWzrostWaga
Yuki TsunodaAlphaTauri15954
Esteban OconAlpine18666
Guanyu ZhouAlfa Romeo17663
Sergio PerezRed Bull17363
Carlos SainzFerrari17866
George RussellMercedes18570
Oscar PiastriMcLaren17868
Charles LeclercFerrari18069
Lance StrollAston Martin18270
Kevin MagnussenHaas17468
Logan SargeantWilliams18171
Alex AlbonWilliams18673
Pierre GaslyAlpine17770
Fernando AlonsoAston Martin17168
Max VerstappenRed Bull18172
Valtteri BottasAlfa Romeo17369
Lando NorrisMcLaren17068
Nyck de VriesAlphaTauri16767
Lewis HamiltonMercedes17473
Nico HulkenbergHaas18478

fot. Red Bull Content Pool

Hej! Miło że trafiłeś na bloga – dzięki za przeczytanie tekstu!

By być na bieżąco nie zapomnij obserwować blog w mediach społecznościowych:

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube i Twitch!

 

Jeżeli ten tekst Ci się podobał, możesz podziękować mi, stawiając wirtualną kawę na buycoffe.to – jednorazowo, bez rejestracji i z szybkim przelewem 🙂 Dziękuję!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Wesprzeć stronę możesz też na Tipo, Patronite i YouTube. Dziękuję!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi