KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
SzymonLadniak

Szymon Ładniak zmienia serię, pojedzie w Ferrari



Po bardzo udanym sezonie w serii ADAC TCR Germany, pochodzący z Lublina Szymon Ładniak w nadchodzącym sezonie zasiądzie za kierownicą Ferrari 488 i będzie ścigał się w prestiżowej serii Ferrari Challenge Europe.

Propozycją, którą otrzymaliśmy od Ferrari była dla mnie dużą niespodzianką. W tamtym momencie rozważaliśmy kolejny sezon w serii TCR. Marka Ferrari zawsze będzie robić duże wrażenie nie tylko na fanach motorsportu. Razem z całym zespołem (Team Engstler) uznaliśmy, że to będzie dla mnie najlepsza ścieżka rozwoju. – podkreśla Szymon Ładniak.

Ferrari Challenge Europe to jeden z najdłużej trwających cykli single-make w historii firmy z Maranello. To seria, w której decydują umiejętności kierowców. Ta sama marka, ten sam model, ten sam rok i ta sama generacja, nie ma żadnej przewagi technicznej.



Podobnie jak w zeszłym roku Szymon Ładniak będzie ścigał się w barwach niemieckiego Team Engstler Motorsport. Jest młody i musi się jeszcze wiele nauczyć, ale ma świetną szybkość podstawową i zrozumienie techniki. Jest ambitny i chętny do nauki. Już w młodym wieku może zajść daleko – podkreśla Kurt Tremel, dyrektor sportowy Team Engstler Motorsport.

Tegoroczna edycja Ferrari Challenge Europe to siedem weekendów wyścigowych z finałowym wyścigiem na torze w Mugelo (Włochy). W czerwcu kierowcy zawitają również na Circuit de la Sarthe w Le Mans, gdzie tegoroczny wyścig będzie jednym z wydarzeń towarzyszących setnej edycji legendarnego wyścigu 24h Le Mans.

Niemiecki zespół doskonale wie, czego oczekuje od Szymona i jakie wyzwania przed nim stawia. Pierwszy rok w nowej serii zawsze będzie rokiem nauki. Ważne jest, aby Szymon stale się rozwijał i nabierał pewności siebie w swoim Ferrari 488 Challenge. Należy w miarę możliwości unikać błędów i konsekwentnie zdobywać punkty. Miejmy nadzieję, że uda mu się przenieść swoje osiągnięcia z ubiegłego roku do Ferrari Challenge. – mówi Kurt Tremel, dyrektor sportowy Team Engstler Motorsport.

Kalendarz startów Ferrari Challenge Europe 2023:
24-26.03.2023 – Valencia, Hiszpania
21-23.04.2023 – Misano, Włochy
12-14.05.2023 – Spielberg, Austria
7-10.06.2023 – Le Mans, Francja
14-16.07.2023 – Estoril, Portugal
15-17.09.2023 – SPA, Belgia
24-30.10.2023 – Mugelo, Włochy (Światowy Finał Sezonu)



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

10h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi