KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Motor Racing - Formula One Testing - Test Two - Day 3 - Barcelona, Spain

Lowe „całkiem zadowolony”, że Verstappen zdobył tytuł 2021



Były dyrektor techniczny Mercedesa i Williamsa, Paddy Lowe przyznał, że jest „całkiem zadowolony”, że Max Verstappen zdobył mistrzostwo świata w 2021 roku, nawet jeśli odbyło się to w kontrowersyjnych okolicznościach.

Wydarzenia w Abu Zabi w 2021 roku wywołały mnóstwo kontrowersji, kiedy samochód bezpieczeństwa zjechał przed ostatnim okrążeniem wyścigu, podczas gdy ówczesne przepisy FIA stanowiły, że wyścig mógł, a być może nawet powinien, zakończyć się w warunkach samochodu bezpieczeństwa ze względu wymogi dotyczące zdublowanych kierowców.

Jednak wyścig został wznowiony na ostatnim okrążeniu i Verstappen na świeższych miękkich oponach był w stanie wyprzedzić lidera wyścigu Lewisa Hamiltona i jako pierwszy dojechać do mety. Tym samym zdobył swoje pierwsze mistrzostwo świata. Po długim dochodzeniu FIA, dyrektor wyścigowy Michael Masi ostatecznie opuścił swoje stanowisko.



Lowe, który z McLarena dołączył do Mercedesa zaledwie kilka miesięcy po Hamiltonie, był obecny przy pierwszych trzech tytułach mistrza świata Brytyjczyka, spędził w sumie ponad 30 lat w Formule 1 i wyjaśnił, dlaczego jego zamiłowanie do „niebezpieczeństwa” w sportach motorowych przyczyniło się do powstania opinii, która, jak sam przyznał, będzie „kontrowersyjna”, wspominając własne doświadczenia, kiedy to znalazł się po niewłaściwej i właściwej stronie przepisów.

Lowe podsumował nie tylko sezon 2021, ale także 2022: „Cieszyłem się, widząc odrodzenie Ferrari, opracowali świetny samochód. Myślę, że naprawdę szkoda, że nie przełożyło się to w końcu na lepsze wyniki. Były więc dobre i złe aspekty. Myślę, że wspaniale widzieć ich z dobrym samochodem, ale wspaniałe, że nie udało się zdobyć zwycięstw, które mogliby odnieść” – powiedział Lowe.

„Świetnie jest widzieć pewne zmiany wokół czołowych trzech zespołów. Myślę, że godne uwagi jest, co zupełnie mnie nie dziwi, że te same trzy zespoły są na szczycie pomimo limitów budżetowych, ze względu na ich zakorzenioną doskonałość w inżynierii i narzędzi do konstruowania wspaniałych samochodów, które nie znikają wraz z limitami budżetowymi. Myślę więc, że dobrze było zobaczyć pewne zamieszanie, ale szkoda, że jest tak duży rozrzut w dolnej części stawki” – dodał Brytyjczyk.



„Uwielbiam niebezpieczeństwa w wyścigach, więc lubię widzieć, jak dzieją się różne rzeczy i ludzi borykającymi się z nimi, ale odnoszących sukcesy. W tym sezonie było wiele różnorodności, wiem, że Max wygrał wiele wyścigów, ale mimo to było wiele różnych rzeczy. Myślę więc, że to jest dobre. Dobrze widzieć, jak Max zapewnia sobie mistrzostwo bez żadnych wątpliwości. Byłem całkiem szczęśliwy, że wygrał je w zeszłym roku, ale tak naprawdę, co jest pewnie kontrowersyjne, Formuła 1 to niebezpieczny sport. Zawsze tak było” – kontynuuje inżynier.

„W Formule 1 nic nie jest sprawiedliwe. Wiele razy byłem po niewłaściwej stronie sprawiedliwości, a potem również po dobrej stronie. Właściwie taka jest natura, taka jest ciekawość, taka jest ekscytacja tym sportem. To nie jest sport, w którym wszystko musi iść zgodnie z planem i zawsze najlepsza osoba według jakiejś analizy musi wygrać. To dlatego oglądamy i kochamy ten sport i nigdy nie ma dobrej recepty na wszystko”.

„Rzeczywiście było mi szkoda dyrektora wyścigowego. Myślę, że nie taki powinien być tego koniec. To naprawdę dla mnie niesprawiedliwe. Nie było dobrej czy złej decyzji. Wykonywał swoją pracę, był sędzią”.

„Ale wracając do tego roku, dobrze widzieć moich byłych kolegów w Mercedesie, oczywiście nie trafili najlepiej, ale wykonali straszną pracę z odbudową do godnych szacunku wyników pod koniec sezonu i to jest zespół, którego nigdy nie powinno się lekceważyć. Zobaczymy, gdzie wrócą w przyszłym roku”.

Patryk Kucharski
planetf1.com6



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi