KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Promo 20% na Viaplay (12M)

logo-powrot-roberta

MENU:

Testy F1 w Bahrajnie

Harmonogram, transmisje, składy

blank

Kubica myśli też o IMSA, ale „prawdopodobnie nadal będzie miał rolę w F1”



Wygląda na to, że Robert Kubica nadal może być zaangażowany w jakimś stopniu w Formule 1. Polak nadal pracuje też nad przyszłością w wyścigach długodystansowych. Ma nadzieję, że wyjaśni się ona w ciągu kilku tygodni.

Robert Kubica w wielu rozmowach przyznawał już, że w ostatnich tygodniach kwestia jego przyszłości nieco się skomplikowała, ale koniec końców zapewne trafi do kategorii Hypercar w Długodystanowych Mistrzostwach Świata.

„Powiedziałbym, że włożyłem sporo wysiłku w próby bycia w czołowej kategorii. Nadal są pewne rozmowy, ale nie wyglądają już tak prosto” – mówi Robert o swojej przyszłości w WEC.

„Myślę, że największe szanse są na to, że będę kontynuował karierę w wyścigach długodystansowych, ale prawdopodobnie nadal będę zaangażowany w Formule 1. Kilka puzzli musi się ułożyć i musimy wszystko poskładać i mam nadzieję, że w ciągu kilku tygodni wszystko będzie jaśniejsze” – dodaje Kubica.



Wygląda na to, że skupia się on na zapewnieniu sobie dobrego zespołu na sezon 2024.

„Rozmawiam z kilkoma zespołami na 2023, ale niekoniecznie na przyszły sezon, ale na kolejne. Jest to jednak skomplikowane przy dalszym zaangażowaniu w Formule 1. Nie będzie to prostolinijne. Nie jest łatwo pogodzić kalendarze, ale jest jak jest” – mówi kierowca Prema Orlen Team.

Robert potwierdził też, że prowadził rozmowy z Lamborghini.

„Pewne rozmowy były. Nadal uważam, że jest to zbyt odległe dla mnie by powiedzieć czy będę z nimi jeździł czy nie, ale na ten moment mogę powiedzieć, że są bardzo małe szanse, że będę zaangażowany w ten program” – wyjaśnia.



„Myślę, że to będzie duże wyzwanie dla nowych zespołów i nowych producentów i pierwszy rok będzie bardzo, bardzo wymagający” – dodaje Robert.

Jeżeli Robert nie będzie jeździł w kategorii Hypercar, wówczas naturalnym wyborem dla niego będzie pozostanie w LMP2. Jednocześnie Robert nie wyklucza startów w amerykańskiej serii IMSA.

„IMSA dla mnie jest bardziej skomplikowana ze względu na Formułę 1, ale chciałbym pojechać w tej serii. Myślę, że to solidne mistrzostwa i bardzo podobało mi się na Sebring w WEC. Poziom jest bardzo wysoki. Nie przyglądałem się temu szczegółowo, ale podejrzewam, że bardzo trudno byłoby połączyć wszystkie kalendarze” – powiedział Robert.

Źródło: Autosport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 marca
godz. 08:55 – Trening F3
godz. 12:30 – FP1 F1
godz. 14:00 – Kwalifikacje F3
godz. 16:00 FP2 F1

Sobota, 4 marca
godz. 10:15 – 1. wyścig F3
godz. 12:30 – FP3 F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 5 marca
godz. 09:50 – 2. wyścig F3
godz. 16:00 – Wyścig F1

Najbliższy start Kubicy

6h Portimao

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi