KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
F1 Grand Prix of Mexico - Practice

Marko o przyszłości Red Bulla po śmierci Mateschitza



Helmut Marko przyznał, że po śmierci Dietricha Mateschitza nastąpią zmiany w Red Bullu – aczkolwiek zasugerował, że firma pozostanie właścicielem obu zespołów F1.

O odejściu Mateschitza w wieku 78 lat, po długiej chorobie, poinformowano w dniu kwalifikacji do GP USA, które wygrał Max Verstappen, przyczyniając się zdobycia dla Red Bulla mistrzostwa konstruktorów i kompletując tytuły w obu klasyfikacjach w 2022 roku.

Austriacki gigant napojów energetycznych został założony przez Mateschitza i tajskiego biznesmena Chaleo Yoovidhya w 1984 roku i wciąż pozostaje własnością prywatną.

Yoovidhya jest właścicielem 51% udziałów, a pozostałe 49% zostało przekazane synowi Mateschitza, Markowi, który ogłosił niedawno, że do kierowania firmą i jej poszczególnymi odnogami powołano trzyosobowy „dream team” – Franza Watzlawicka (prezesa ds. napojów), Alexandra Kirchmayra (dyrektora finansowego) i Olivera Mintzlaffa, byłego prezesa Red Bull Leipzig FC, a obecnie prezesa ds. projektów korporacyjnych i inwestycji.



Mimo że Red Bull jest właścicielem siedmiu klubów piłkarskich, Marko twierdzi, że F1 jest na szczycie marketingowych przedsięwzięć firmy. Szef rozwoju kierowców uważa, że wszystko będzie wyglądało inaczej bez Mateschitza, który brał na siebie największą odpowiedzialność za działanie zespołu w F1.

„Wszystko na pewno się zmieni” – powiedział 79-letni Austriak podczas wywiadu dla Auto Motor und Sport. „Przecież to była de facto autokracja. Red Bull Racing jest jednak najsilniejszym i najbardziej efektywnym środkiem marketingowym całego koncernu”.

„Już w przeszłości pracowaliśmy bardzo autonomicznie. Jako jedyni nie musieliśmy przestrzegać niektórych zasad firmy. Ta niezależność funkcjonowała za zgodą Mateschitza. Ale już wiadomo, że nowe kierownictwo chce kontynuować działalność w Formule 1 i robić to w taki sposób jak obecnie, ze stosunkowo dużą niezależnością” – dodaje Marko.



Został on również zapytany, czy AlphaTauri jest „na skraju upadku”, ale zasugerował on, że nie, podkreślając, że skupiają się na odwróceniu losów zespołu, ponieważ grozi im zajęcie dziewiątego miejsca w klasyfikacji konstruktorów w tym sezonie.

„Zespół ma się dobrze” – odpowiedział. „Nie ma potrzeby, ze względów finansowych, aby sprzedać zespół. Jest raczej wola przywrócenia drużyny na wyższy poziom pod względem sportowym”.

Marko odniósł się również do tego, czy po odejściu Mateschitza będzie pełnił więcej funkcji. Przyjaźń między nimi trwała jeszcze przed zakupem zespołu Jaguara przez Red Bulla w listopadzie 2004 roku.

Nie udzielił jednoznacznej odpowiedzi, mówiąc: „Wkrótce w Tajlandii odbędą się negocjacje biznesowe. Jestem niezależny. To zależy od ogólnej struktury. Ale wciąż mamy wiele do zrobienia. W tej chwili wszystko idzie we właściwym kierunku. Pracujemy bardzo sprawnie”.

Patryk Kucharski

Źródło: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi