KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank

Verstappen pomógł de Vriesowi zdobyć fotel w Alpha Tauri



Nyck de Vries w 2023 roku będzie ścigał się w Formule 1 jako kierowca AlphaTauri. Okazało się, że w uzyskaniu posady pomógł mu mistrz świata Max Verstappen.

Zeszłego miesiąca de Vries błysnął podczas jednorazowego startu w F1. Zastępując chorego Alexa Albona w GP Włoch na torze Monza, w debiucie od razu zapunktował, zdobywając 9. miejsce – za sterami bolidu Williamsa, czyli najsłabszego teamu w stawce.

Dzięki temu osiągnięciu został zakontraktowany na następny sezon w charakterze etatowego kierowcy wyścigowego przez siostrzany zespół Red Bulla. Holender, mający w dorobku także mistrzostwo elektrycznej Formuły E i Formuły 2, przejmie fotel Pierre’a Gasly’ego, który przejdzie do Alpine.

Telefon do Marko

 

AlphaTauri podpisując umowę ze swoim nowym zawodnikiem zmieniło zdanie, bo wcześniej nastawiało się na ściągnięcie Coltona Herty z amerykańskiej serii IndyCar. Teraz wyszło na jaw, że po występie we Włoszech de Vries sam zapukał do drzwi włoskiej stajni – za namową Verstappena. Panowie są rodakami, znają się od kartingu i utrzymują bliskie stosunki.



Urzędujący czempion, który jest liderem Red Bulla, zachęcił Nycka, aby ten wykonał telefon do samego Helmuta Marko, szefa programu rozwoju kierowców Czerwonych Byków.

„Zjedliśmy wspólnie kolację po wyścigu na Monzy (z de Vriesem – przyp. red.) i powiedziałem mu, żeby po prostu zadzwonił (do Marko – przyp. red.). Nigdy nie wiadomo, co z tego wyjdzie”. – opowiadał Verstappen dziennikarzom, spytany w zeszłym tygodniu w Japonii, czy polecał de Vriesa w Red Bullu.

„To był także dobry moment na taki telefon. W poniedziałek Helmuta prawdopodobnie wciąż trzyma ekscytacja niedzielnym wyścigiem. Udało się, jestem zadowolony”.

„Helmut to gość, który w sytuacji, gdy kto mu się spodoba, ma wystarczająco odwagi, by potem umieścić tego kogoś w kokpicie. Inne zespoły są być może nieco ostrożniejsze”. – tłumaczył.

„To wspaniała wiadomość. Jesteśmy z Nyckiem też dobrymi kolegami”.

De Vries zdobył wyścigowy fotel w F1 w wieku 27 lat, 10 lat później od Verstappena. Myślicie, że AlphaTauri będzie miało z niego pociechę?

Autor: Grzegorz Filiks

Źródło: Motorsport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi