KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

large-2022 Japanese Grand Prix - Friday (2)

Nowe części w połowie bolidów, Bottas bardzo zadowolony



Po ultra szybkiej Monzy i krętym torze ulicznym w Singapurze, Formuła 1 zawitała na obiekt, który można uznać za połączenie różnych wymagań dotyczących konstrukcji bolidu. Znaleźć idealne ustawienia na Suzukę nie jest łatwo, dlatego ekipy postanowiły przywieźć tu trochę poprawek.

Poprawki

 

Przed tym sezonem prowadzony został obowiązek informowania o poprawkach przez zespoły. W publikowanym w piątkowy poranek zestawieniu dowiadujemy się, jakie nowe części mają zespoły w swoich autach. Tym razem chodziło o szukanie docisku w krętych sekcjach toru Suzuka oraz niskiego oporu na dwóch długich prostych.

Oto lista poprawek zgłoszonych przez ekipy na Suzukę:

– Ferrari: Poprawa geometrii podłogi,

– AlphaTauri: Tylne skrzydło (zmiana ma na celu zwiększenie siły docisku w zakrętach),

– Aston Martin: Skrzydełko nad wydechem (tzw. beam wing – Aston Martinchce zmniejszyć opór, który ich auto ma w tym sezonie),



– Williams: Pokrywa silnika (redukcja wewnętrznego przepływu powietrza w związku z mniejszymi wymogami chłodzenia na Suzuce. Williams zmniejsza tym samym opór z pokrywy silnika.

– Alfa Romeo: Przednie skrzydło (poprawa balansu aerodynamicznego samochodu).

Pozostałe ekipy nie przywiozły na Suzukę poprawek.

Bottas zadowolony

 

Największą zmianę przygotowała Alfa Romeo. Nowe przednie skrzydło ma dać spory zysk osiągów ekipie z Hinwil nie tylko na Suzuce, ale do końca sezonu. Taki z pewnością by się przydał bowiem w ostatnich 8 wyścigach Alfa zdobyła zaledwie 1 punkt.

Być może za sprawą warunków, być może właśnie przedniego skrzydła, kierowcy Alfy bardzo dobrze spisali się w dzisiejszych sesjach, plasując się na 9. i 11 oraz 8. i 10. miejscu.



Zadowolony z nowego skrzydła jest Valtteri Bottas.

„Myślę, że samochód spisywał się dziś bardzo dobrze. Dotychczas mieliśmy problemy na mokrej nawierzchni, ale dziś wszystko pracowało dobrze. Musimy sporo pracować na tym torze z oponami, ale jesteśmy w stanie wykreować sporo energii, a co za tym idzie temperatury więc to pozytywne” – mówił po treningach Fin, cytowany przez racefans.net.

„Nowe przednie skrzydło pracuje tak, jak się tego spodziewaliśmy. Z pewnością dało nam więcej stabilności przy wysokich prędkościach, a tego według mnie potrzebowaliśmy. Oczywiście nadal brakuje nam nieco danych ze względu na mokre warunki więc nie możemy tego wyliczyć, ale odczucie z kokpitu jest takie, jakie powinno być” – dodaje Bottas.

Zawodnik z Hinwil zauważa, że degradacja opon przejściowych na Suzuce jest dość wysoka.



„Czułem działanie naszej poprawki, ale ogólnie było zdradliwie bo opony szybko się zużywały ze względu na szybkie zakręty i porowaty asfalt. Ale w moim odczuciu wycisnąłem z tego maksimum” – powiedział Valtteri.

Kubica na miejscu

 

Jeżeli mowa o Alfie, to warto zauważyć, że na torze Suzuka pojawił się Robert Kubica, który jest z zespołem już od czwartku jako kierowca rezerwowy.

Polaka czeka w tym sezonie jeszcze jeden występ w piątkowym treningu – w USA, Meksyku lub Abu Zabi.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi