KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Formula 1 2022: Singapore GP

Haas nie zgadza się z decyzją sędziów „Nigdy nie zostawilibyśmy na torze bolidu stwarzającego zagrożenie”




Kevin Magnussen zobaczył podczas wczorajszego wyścigu Formuły 1 o GP Singapuru już trzeci raz w tym sezonie czarno-pomarańczową flagę. Zespół Haas ma dosyć tegorocznego sędziowania FIA i twierdzi, że sam wie, czy jego bolid jest wystarczająco sprawny, czy nie.

Czarna flaga z pomarańczowym kółkiem w środku oznacza, że kierowca musi zjechać do boksów na naprawę samochodu, bo auto stwarza zagrożenie. Jeśli tego nie zrobi, zostanie zdyskwalifikowany.

Magnussen znalazł się w takiej sytuacji w Kanadzie, na Węgrzech, a teraz w Singapurze. Za każdym razem FIA zaalarmowało uszkodzone przednie skrzydło modelu VF-22. Wczoraj Duńczyk połamał je w starciu na pierwszym okrążeniu z mistrzem świata Maxem Verstappenem.

Kierowca ze Skandynawii spadł po kółku otwierającym mokre zawody z 9. na 12. pozycję, a przymusowy pit-stop na okrążeniu numer sześć kosztował go sześć kolejnych lokat. Po powrocie na tor wylądował na 18. miejscu. Czyli był ostatni. Ostatecznie przeciął metę jako 12, więc nie zapunktował. Ma czego żałować, bo przed wymianą przedniego skrzydła jechał przed Danielem Ricciardo, a kierowca McLarena finiszował przecież piąty, wykorzystując incydenty z udziałem rywali.

Szef Haasa – Gunther Steiner nie kryje złości – na FIA. Jak przekonuje, bolid Magnussena wcale nie kwalifikował się do wizyty u mechaników.




„To był rozczarowujący wyścig, bo mogliśmy zdobyć punkty. Nie marzę, patrzę realistycznie”. – mówi.

„Próbowaliśmy wyjaśnić im, że mamy coś do powiedzenia, bo nigdy nie zostawilibyśmy na torze bolidu stwarzającego zagrożenie. Ludzie muszą to zrozumieć. Nie jesteśmy tacy głupi. Dla technicznych ludzi bezpieczeństwo samochodu to pierwsza sprawa, którą się zajmują. Wiemy dokładnie, co się dzieje i jak zbudowane jest przednie skrzydło. Nie może się urwać. Gdybyśmy uważali, że sytuacja jest niebezpieczna, sami ściągnęlibyśmy auto do boksów. Nie trzeba nam tego mówić”.

„Myślę, że mamy znacznie więcej kompetentnych ludzi, aby ocenić, czy bolid jest bezpieczny czy nie, aniżeli FIA. Nie wiem, skąd wygrzebali na nowo ten przepis (z czarno-pomarańczową flagą – przyp. red.). Teraz z radością go stosują, zwłaszcza wobec nas”. – denerwuje się.

Kolizja Schumachera

 

Stłuczkę na pierwszym okrążeniu miał również drugi kierowca Haasa – Mick Schumacher. Niemiec, walczący o pozostanie w F1, próbował bronić się przed George’em Russellem (który tak jak Verstappen odrabiał straty).




Syn byłego siedmiokrotnego mistrza świata Michaela Schumachera zjechał do boksów na naprawę bez interwencji FIA – i zajął 13. miejsce. W jego przypadku także można gdybać, gdzie finiszowałby bez kolizji…

„Niestety, kontakt z George’em zabił nam wyścig”. – komentuje Mick.  „To było po prostu niewłaściwe miejsce na próbę wyprzedzania, było trochę zbyt ryzykownie”.

„Rozumiem go (Russella – przyp. red.), chciał się przebić do czołówki, no i oczywiście był sporo szybszy od nas. Jednak wszyscy rywalizujemy o pozycje i punkty, każdy walczy o swoje. Byłem na suchej części toru, a on uderzył we mnie. Niestety przegraliśmy na tym obaj. Kosztowało nas to punkty”.

Na pięć rund przed końcem sezonu Magnussen jest 14. w klasyfikacji generalnej kierowców (ma 22 punkty), a Schumacher plasuje się na 16. miejscu (zgromadził 12 oczek). W klasyfikacji konstruktorów Haas widnieje na 8. pozycji. Ma szansę jeszcze prześcignąć siódmego Aston Martina, bo traci do niego tylko 3 punkty, ale może też spaść za dziewiąte Alpha Tauri, bowiem juniorska ekipa Red Bulla remisuje z amerykańską stajnią punktami.

Autor: Grzegorz Filiks

Źródła: PlanetF1 (link 1link 2), GPFans




Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi