KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Wyniki

Czerwień i dym w treningach przed GP Meksyku – wyniki



Po piątkowych treningach w Meksyku jedno jest pewne – nie będzie tu łatwo dojechać do mety. Jak spisali się debiutanci? Kto jest mocny, a kto pilnie musi szukać osiągów?

Wyniki

 

Pierwszy trening:

Wyniki 1 treningu gp meksyku 2022 f1

Skrót:

Wykorzystanie opon:



Wykorzystanie opon 2 trenig gp meksyku

Czasy sektorów

sektory 1 trening gp mekysku

Drugi trening:

Wyniki 2 treningu GP Meksyku f1 2022

Skrót:

Wykorzystanie opon



wykorzystanie opon 2 trening

Przewidywane tempo kwalifikacyjne

Według przewidywań f1.com, różnica między Red Bullem a Ferrari jest minimalna, a na ziemi niczyjej znów jest Mercedes. Kolejne 5 ekip mieści się w 0,16 sekundy. Odstają Haas i Williams.

tempo kwalifikacyjne gp meksyku 2022

Przewidywane tempo wyścigowe

Co ciekawe, tym razem to Ferrari zdaje się mieć lepsze tempo wyścigowe. Bardzo dużo do czołówki tracą inne ekipy.



tempo wyscigowe gp meksyku 2022 f1

Ode mnie

 

Te sesje pokazały nam, że wysokość ponad 2400 metrów nad poziomem morza to nie przelewki dla bolidów F1 i problemy z silnikiem lub hamulcami to coś, co może się powtarzać przez resztę weekendu. Z jednej strony jest to szansa na większe wymieszanie stawki, a z drugiej na chaotyczny wyścig, przerywany neutralizacjami.

Piątek znów stał pod znakiem jazd młodych kierowców – ponownie aż 5. I ponownie tracili oni minimum 2 sekundy na okrążeniu do partnerów zespołowych, co pokazuje skalę wyzwania, jakim jest jazda bolidem F1 szybkim tempem. Z drugiej strony warto zauważyć, że zespoły oszczędzały komplety pośrednich i miękkich mieszanek. W pierwszym treningu żaden kierowca nie użył opon pośrednich, a debiutanci jeździli wyłącznie na oponie twardej.

Tylko z wyników pierwszego treningu możemy wyczytać coś konkretniejszego, a wniosek nie będzie zaskakujący – Red Bull i Ferrari są blisko siebie, z minimalnym wskazaniem na Red Bulla. Max Verstappen nie był w stanie przejechać szybkiego okrążenia. Popełnił błąd i nie dał rady, przy braku przyczepności, wyratować się przed uślizgiem.



Verstappen nie uderzył jednak w bandę, a ta sztuka nie powiodła się np. Charlesowi Leclercowi. Tym błędem kierowca Ferrari mógł „załatwić” sobie weekend, ale Ferrari twierdzi, że nie będą potrzebne żadne wymiany w jego aucie i w związku z tym kary.

Z pewnością mocny będzie przed swoją publicznością Sergio Perez, choć w normalnych okolicznościach jakoś nie widzę możliwości jego walki o zwycięstwo.

Mercedes jest zawieszony pomiędzy czołówką, a resztą stawki i znów będzie czekał na błędy innych. W pierwszym treningu znów wysoko mieliśmy Alpine i Alfy Romeo, ale nie spodziewam się mocnego weekendu w wykonaniu tych ekip, choć Alfie punkty bardzo by się przydały, zwłaszcza, że Aston Martin może być tu groźny, gdyż ich bolid generuje dużą siłę docisku, co w Meksyku jest przydatne.

Spodziewam się interesujących kwalifikacji i wyścigu i niespodzianek raczej nie braknie.

Vlog

 

Poniżej znajdziecie podsumowanie pierwszego treningu oraz omówienie kary dla Red Bulla:



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi