KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
2022 Belgian Grand Prix, Thursday - Steve Etherington

„Russell szybko staje się liderem Mercedesa”



George Russell po Grand Prix Holandii powiększył swoją przewagę nad partnerem zespołowym, Lewisem Hamiltonem. Młodszy z Anglików był bardziej zdecydowany w sprawie swojej strategii i bardzo mu się to opłaciło. Według niektórych, zaczyna on już „przejmować pałeczkę” w ekipie z Brackley.

Russell jechał na 3. miejscu na Zandvoort gdy na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa. Zespół nie planował ściągać go do boksów na zmianę opon z pośrednich na miękkie, ale Russell sam stanowczo zasugerował ekipie, że chce zjechać, a ta posłuchała go, odbierając Lewisowi Hamiltonowi – jadącemu na prowadzeniu po zjeździe Verstappena – „bufor bezpieczeństwa”.

Co ciekawe, Hamilton mógłby zdążyć wykonać pit-stop, ale nie pomyślał sam o zmianie, a zespół nie chciał ryzykować. Ostatecznie Lewis spadł na 4. miejsce, a Russell dojechał 2, wyrównując najlepszy wynik w karierze.



Nie pierwszy raz w tym sezonie Russell mimo że był wolniejszy w kwalifikacjach, podjął lepszą decyzję w wyścigu i dojechał przed kolegą z zespołu. W klasyfikacji generalnej ma już 30 punktów przewagi nad Hamiltonem, a do drugiego Charlesa Leclerca traci zaledwie 13.

„Widzę zmianę w obrębie Mercedesa. George Russell szybko wyrasta na lidera zespołu. Sam podjął decyzję o przejściu na miękkie opony. Hamilton, przy całym swoim doświadczeniu i wszystkich mistrzostwach, mógł zrobić to samo” – mówi o sytuacji z Zandvoort Jacques Villeneuve, mistrz świata z 1997 roku.

Kanadyjczyk przyznaje, że był bardzo zdziwiony dużymi nerwami Hamiltona, które wyraził w trakcie wyścigu.



„Byłem zdumiony wybuchem Lewisa Hamiltona w wyścigu, a szczególnie sposobem, w jaki się odezwał. Był agresywny, niemal obraźliwy. Dobrze, że przeprosił zespół, ale to nie przystoi mistrzowi. Po tym wszystkim, co ten zespół zrobił dla niego, nie powinien się tak odzywać” – dodaje Villeneuve.

Myślę, że warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden fakt – to, że Mercedes posłuchał Russella i dał mu lepsze opony na końcówkę, zostawiając Lewisa bez swoistej tarczy. Pomijając to, czy brak ściągnięcia Lewisa był błędem strategicznym czy nie, to jednak trudno wyobrazić sobie podobną sytuację jeszcze rok temu, gdy kolegą Hamiltona z zespołu był Valtteri Bottas.

Oczywiście teraz Mercedes nie walczy o mistrzostwo i nie musi stawiać wszystkiego na jednego zawodnika, jednak takie decyzje i takie występy George Russella mogą sprawić, że gdy w 2023 roku Mercedes będzie miał lepsze auto, postawi właśnie na niego, o ile oczywiście George nadal będzie trzymał taką formę.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi